j björk skrev:Jag kan ju lägga upp mina siffror också om det är intressant?
Dock inte flödat i samma bänk, så man vet väl inte hur det stämmer.
Annars finns ju siffrorna i min projekttråd också.
gör det men som du säger man ska ta siffror från olika bänkar med en nypa salt.
lägg också in ungefärliga canal arior, ventilstorlekar, vilken typ av tratt och omdet använts rör på avgassidan.
Här är mina värden.
Svetsad och portad 16v, org. sätesringar, 36 och 33,5 ventiler.
Flödad vid 10" och omräknad, vet tyvärr inte vad för tratt och ev. rör som kan ha använts, men jag tror det är lite modellera runt kanalöppningen bara.
Insug är 55x30mm, avg. har jag inte i huvudet, men inte större än org. packning i alla fall.
är de nån som ligger på några fler bilder på en 16v topp och kanske hur mycke man kan ta i insug / avgas . och om de är nån runt umeå som är haj på insugs rör / plenium eller hur de stavas =) skulle vilja köpa ett vet inte om jag ska skriva detta här men jag hitta som ingen bra diskution om 16v annars
OVERLOAD IS THE THING YOU NEED
AMAZON 70a 16V
AMAZON 70a chev 350 BLEV INGE AV
VOLVO 142 CHEV 350
FIDDY 150CC med 0,8 i ladd =)
CADDY MK1 . PROJEKT
can you drift it THEN drift it
can you not drift it make it drift
Kan ju lägga till att Sundstens 16v topp med svetsade och flyttade kanaler flödade på insug 360cfm vid 28" (bänkades till ~700hk med 1,3bar, 2,4liter) för 2 år sedan men han har ju somsagt legat lågt några år nu efter att haveriet och att orken tog slut samt att han startat egen firma och portar/bänkar mest så det finns ingen extra tid, men nya greijer är nog på kommande snart...
Hej
kan du inte lägga upp mer bilder på dina
portnings jobb Jens
allt av intresse 405/530/531
skulle vilja se den 530 topen som du har i början
men från insugs sida också
eller smaska in bilder alla som har!
vi kan aldrig få för mycket lektyr på denna sida
inte direkt hemligt men jag vill inte lägga ut exakt allt jag kommit fram till, det har varit många hårda arbets pass i garaget för att komma fram till hur de ska se ut.
om du tittar och läser i den tråden så kan du nog förstå hur det fungerar.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån nov 05, 2007 2:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Hej Jens
jag kan förstå om du inte vill lämna ut dina
mästerverk men som ex en 530 som du vet lämnar
typ 200/220hk med rätt valda komponenter (sugis)
vi är många hemma portare som älskar alla bilder
vi kommer över
(jag vet att det tar tid att porta men vill ha bilder
så att jag vet att jag är på rätt väg)
Kan ju lägga till att Sundstens 16v topp med svetsade och flyttade kanaler flödade på insug 360cfm vid 28" (bänkades till ~700hk med 1,3bar, 2,4liter) för 2 år sedan men han har ju somsagt legat lågt några år nu efter att haveriet och att orken tog slut samt att han startat egen firma och portar/bänkar mest så det finns ingen extra tid, men nya greijer är nog på kommande snart...
/Andre'
vi hoppas de gör comback snart, gillar deras grejor
har du mer data på den toppen, lyft , ventiler arior mm?
vet inte om det kan vara av intresse för någon men jag hittade flödestest på en M3 topp samt på en S2000 topp på denna sida: http://e30m3performance.com/
Mätt med 10 tums pelare.
Helt klart så verkar Hondatoppen flöda riktigt bra, kanske inte så konstigt med tanke på att de levererar 120 literhästar helt original...