Hej!
Jag och en kompis håller på att justera in en B20 med Weber förgasare.
Det är en 2.0 underdel, Unitec steg 3 topp (46/38.5), KG6 kam.
Förgasarna är Weber DCO/SP 50.
Vi har inget extraktor för tillfället (förlorar vi mkt på det?), finns det något som rymms i en PV, nån som har till salu eller vet var man köper?
2.5tums avgas.
Vi kör med följande bestyckning nu, 46mm halsring, f2 rör, 155 luft, 170 huvud munstycke. 65F8 lågfart.
Denna bestyckningen kommer från min opel 2.4, det enda vi bytt är till ett mindre huvudmunstycke (170).
Den "sväljer" ihjäl sig vid ca 3000 varv, för att sedan gå rätt bra. Går även fint på lågfart
Min ide är att sätta in 180->200 i luft för att ge den mindre på mellan->högvarv.
Någon som har bestyckningsråd för liknande motor?
Vi söker även en strokervev av nått slag, var får man tag på en?
Hur mkt effekt ska dylik motor ge?
mvh
David
B20 + unitec steg 3
Extraktorör tror jag kg skall ha till motorn, vet de som haft typ 3 orna på pv´s å det ska nog passa även om det blir trångt (tyvärr så är de dyra över 2000kr, ) Titta även på annonserna på www.resultatservice.com där det kommer extraktorrör och andra delar lite då å då.
46mm´s halsringar lät då väldigt grovt för en 2 liters motor, effektmässigt så borde den ge kring 180 KG hästar. (iaf vad han säger att liknande kombination skall ge)
46mm´s halsringar lät då väldigt grovt för en 2 liters motor, effektmässigt så borde den ge kring 180 KG hästar. (iaf vad han säger att liknande kombination skall ge)
-
- Forumsberoende
jag körde själv med en liknande motorsetup men då med 2x48DCOE
testade mig fram till 42 i halsring, i övrigt mycket liknande bestyckning .
funkade kalas, kunde ligga på 1600 rpm i stadskörning på 3.an och sedan bara gasa, drog hur bra som helst utan några protester.= gå ner i halsring det tjänar du mycket körbarhet på.
hur långa insug + trattar har du? Jag hade de långa SPM-insugen(17cm) och 70 mm trattar.
testade mig fram till 42 i halsring, i övrigt mycket liknande bestyckning .
funkade kalas, kunde ligga på 1600 rpm i stadskörning på 3.an och sedan bara gasa, drog hur bra som helst utan några protester.= gå ner i halsring det tjänar du mycket körbarhet på.
hur långa insug + trattar har du? Jag hade de långa SPM-insugen(17cm) och 70 mm trattar.
till vintern:E30 m50@PT-SC61 PPF-rör .TIAL 38 WG