![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Om du ska bygga en motor som ska klara t.ex. långlopp =flera timmar på full belastning så är det absolut ingen överdrift- speciellt inte om du ska åka sugmotor och låta någon känd motorbyggare göra jobbet. En dragrace maskin ska ju endast klara hög effekt under en mycket kort period, så de flesta brukar snika på vissa komponenter (som t.ex vevaxel, kolvar, stakar) eftersom orginal "smidda" prylar brukar klara jobbet relativt långt korta stunder. Men snik brukar alltid visa sig i längden- genom motorskott och många irriterande driftstopp.peppe skrev:Det är precis det jag menar, vissa säger dock 200kr/hk e.t.c.erssa skrev:180000 för 600hk lät väldigt mkt må jag säga, tror nog 80 låter mer rimligt om man inte köper så mkt "hiffi hiffi prylar"
Låter lite safigt.
Har nån någonsin kört sönder en rak, icke svetsad, icke excenterslipad B20-23 vevaxel? Eller en B230 marinvev?mrabarth skrev:Om du vill vara riktigt säker på att den ska hålla även när du varvar över 7500rpm en längre tid (t.ex. för bankörning eller längre belastnings intervaller), BÖR du även skaffa en stålvevaxel= eftermarknads vev nypris 25.000-35.000kr (35" om den har dubbla motvikter) finns att köpas för ca halva priset begade =12.000kr-17.000kr..... Kör på!!!
mrabarth skrev: Om du vill vara riktigt säker på att den ska hålla även när du varvar över 7500rpm en längre tid (t.ex. för bankörning eller längre belastnings intervaller), BÖR du även skaffa en stålvevaxel= eftermarknads vev nypris 25.000-35.000kr (35" om den har dubbla motvikter) finns att köpas för ca halva priset begade =12.000kr-17.000kr..... Kör på!!!
Kadett4wd skrev:uj uj...
Här nere i Dalarna går Volvo axlarna av som spaghetti
men det är när vi kliver över 1000hk i en B21 *hähä*