Dåligt vaccum 6.2 L V8 Diesel

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
N86ers
För mycket laddtryck
Inlägg: 191
Blev medlem: sön jul 10, 2005 8:42 pm
Ort: Skövde

Dåligt vaccum 6.2 L V8 Diesel

Inlägg av N86ers »

hallå!

Upptäckte på min nyinköpta pickup att inte värmeväljaren fungerade och denna drivs ju på vaccum.. har plockat isär det lite enkelt och byglat över direkt vaccumet från motorn till enbart ett spjäll för att utesluta läckage inne i cupén.. de verkar vara tätt systemet i cupén.. när jag byglade över så fick jag varva motorn en del så rörde sig spjället sakta.. men så frot ja släppte gasen så orkade inte vaccumet hålla kvar spjället.. allstå borde ju de vara för dåligt vaccum från motorn.. dieselar brukar ju inte ha de grymmaste vaccumet för övrigt men de ska ju räcka till värmespjällen iaf.. någon som råkat ut för de här förut? en lösning är ju att hitta någon liten 12v vaccumpump och montera i bilen?
danhansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: mån dec 04, 2006 8:33 pm

Inlägg av danhansson »

Ska vakumet verkligen vara kopplat till insuget, där är ju inget vakum på en diesel, har du lite vakum så är det nog dax
att byta luftfilter.
Där brukar sitta en liten vakumpump mitt på blocket längst in mot hytten men den är kanske enbart till automatlådan.
Användarvisningsbild
N86ers
För mycket laddtryck
Inlägg: 191
Blev medlem: sön jul 10, 2005 8:42 pm
Ort: Skövde

Inlägg av N86ers »

danhansson skrev:Ska vakumet verkligen vara kopplat till insuget, där är ju inget vakum på en diesel, har du lite vakum så är det nog dax
att byta luftfilter.
Där brukar sitta en liten vakumpump mitt på blocket längst in mot hytten men den är kanske enbart till automatlådan.
jo ja kollade lite nogrannare och de satt en liten vaccumpump där men den sög ju inte speciellt mycket så den är väl trasig antar jag.
joppe-z28
Chevrolet owner
Inlägg: 31
Blev medlem: mån apr 11, 2005 11:55 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av joppe-z28 »

Låter definitivt som en taskig pump ,det finns 2 modeller att välja på remdriven alt kamdrift det är dock samma pumphus på båda .pumpen driver lite av varje typ EGR, bromsservo, samt värme anläggning .har du ingen felkod ? vaccumpumpen brukar kosta en slant billigast är att leta på e-bay alt skroten .Lycka till mvh John.
T-mouse forever .
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

den går inte att skruva isär? jag byggde ett nytt membran av en traktor slang till min 760 :hihi:
Användarvisningsbild
m6
För mycket laddtryck
Inlägg: 153
Blev medlem: sön aug 05, 2007 1:06 pm
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av m6 »

de är ihop pressade :(
den som drivs av kammen är ju svårt att göra något med å den kostar ca 3000+ moms den som sitter på sidan av blocket å drivs av fläckt remen kan du ju plocka från typ en pegut 505 diesel eller en el vacum pump!
kollade på klintberg & way det skillde 100 kr + moms mellan de :(
/m6
Peter Andersson
AutoRep & Mek

Vevaxel slipning.
Cylinder borrning.
Toplocks renovering
Portning och flödesmätning.
Svetsning Tig, Pinne, Gas, Mig/Mag
Cnc fräsning.
motorbromsning 1300hp/ 14000rpm inte än men snart
http://www.autorepmek.com
Skriv svar