siffror kommer av resultatet för den som är intresserad....
kommer att mäta vid 3kg och 4kg
Och det var vid 3 kg ? Det intressanta är vad som händer vid 4.5-5.0 bar där många kör. Om vi nu antar att allt är hyfsat uppmätt så är det 5.8 liter/min vid 3 bar ? Med E85 i tanken är det frågan vad som blir av det hela.Mattias J skrev:hittade att dom flödade ca 348l i timmen vid 13v med orginal strypningarna ut från pumparna...mina e dubbelt så stora ut från pumparna är orginal ... så det måste ju räcka till gott mos... iaf 600 påsar...
det va jag som rekommenderade möller att ha dom i sin 242 efter att ha läst va marmander flödade sina tillMattias J skrev:5,2 l/m på 5kg![]()
ska ju räcka att köra e85 med dom ett tag iaf
kompisen möllerstedt har ca 400hk i sin b23:a med e85 i tanken med dessa .... så dom lär nog funka ett bra tag iaf
mattias skrev:Tja.. över 80% dutycycle på 1600 cc/min spridare och 4 cyl, det ska ett par av dom pumparna räcka till i runda slängar. Spridarna brukar flöda mer i praktiken och sen varierar det med bränsle.
Det här var samma resultat som Simon Marmander kom fram till (en pump gav 2.6 l/min vid 5 bar) med den här '52-203'.