det låter vättigt, kanse lite väl mycke för ditt använings område men det är innom ramen. vist var det en folkrace shopp cam du skulle ha?
Jo jag ska använda en sån kam, först ska ja köra me min vx3a nu när ja ska besikta, tror folkracekammen är för vass enl besmännen
du som gjort sätesjobbet i toppen kanske kan komma med ett förslag på hur jag ska justera ventilspelet? vilka brickor ska jag köpa, dom allra tunnaste som finns? vet du hur mkt djupare sätet sitter än orginal?
med 3.9mm-4mm brickor så har jag inget spel alls, hur mkt tunnare ska jag ha för att så spel? handlar det om att gå ner 1-2mm eller 0.1? vet du på ett ungefär?
du kan ju ta vad som hellst nästan så du får rätt spel. typ blickor av karroseri modell. mäta på ett ungefär vad tjocka justerbrickorna skall vara, sen beställa en "dummy" som man får justera fram måtten med på hela toppen och sen beställa dom rätta.
Finns inte så mycket genvägar på det där.
Oftast brukar det sitta 3,90 eller 4,0 std i dom topparna så det är svårt att få tag på bättre brickor om man river många toppar.
Tommy Luhr skrev:du kan ju ta vad som hellst nästan så du får rätt spel. typ blickor av karroseri modell. mäta på ett ungefär vad tjocka justerbrickorna skall vara, sen beställa en "dummy" som man får justera fram måtten med på hela toppen och sen beställa dom rätta.
Finns inte så mycket genvägar på det där.
Oftast brukar det sitta 3,90 eller 4,0 std i dom topparna så det är svårt att få tag på bättre brickor om man river många toppar.
hade 2 toppar att ta ifrån, alla brickor låg på mellan 3.9mm och 4mm.
gissar att jag ska ner mot 2-3mm? ska se om ja kan låna mig ett vettigt verktyg så ja slipper lös me kammen för varje bricka.
Tror att 3,30 är den tunnaste.
Men gör som Tommy skriver, jag hade en tunn typ 3.30 som jag testade på alla sen beställde jag brickor efter det. Då hade jag Volvos verktyg så man slipper ta ur kammen för att byta brickorna.
Som jag skrev på 700 klubben.
KG trimning säljer brickorna till bra priser, men tror även att Mekonomen kan fixa dom. Jag fick fräsa min säten ganska mycket och då var ca 3.50-3.70 lagom. Annars får du korta av ventilskaftet eller slipa brickorna tunnare, vet dock inte hur hållbarheten blir då?
Jo lättaste är nog att ta ner ventilen, men det brukar räcka med 3.30 och uppåt om sätena inte var helt åt helsike. Synd att brickorna är så dyra på Volvo, har för mig runt 40:- st, så ska man beställa så passar KG bättre.
blir att köpa en 3.30 på volvo och kolla med, sen beställa från KG då.
blir att åka på volvo på måndag!
annars får ja sätta dit månenkammen, den ska ju vara omslipad så ventilförlängare krävs på den, de kanske blir perfekt med den som den står nu då
tror ni de går att besikta med den eller är den för vass?
jag skulle lämna toppen till någon bil värksta annars som har värktyget och brickor, gammla bil och kaross i sävar tog 75-100 kr för insjusterig förut iallafall