christellracing (1898,4hk på v power)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
zajja
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 24, 2006 11:05 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av zajja »

Respekt! hoppas på film :!:
//Marcus Saari
200sx s13 -92, "Röde Baronen"
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Manligt, hoppas på ännu högre effekter imorrn då :)
Användarvisningsbild
Jckssn
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Jckssn »

Jens Gustavsson skrev: (13.5psi är väll ca 0.85-0.9bar? ingen räknare här, psi x 0.069)
Bara såhär med snabb huvuräkning tror jag det är 0,93079224 bar (Eller så har jag en smidig omvandlare på datorn...)


Svårt att få begrepp om hur jävla mycket effekt det är egentligen, man blir lätt blind av så stora siffror :shock:

/Jocke
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

1337 på miniräknaren då man gick i plugget vart ju LEET då man vände på den. LEET = Internet slang för ELIT..

Siffrorna talar för sig själv d.v.s.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jckssn skrev:
Jens Gustavsson skrev: (13.5psi är väll ca 0.85-0.9bar? ingen räknare här, psi x 0.069)
Bara såhär med snabb huvuräkning tror jag det är 0,93079224 bar (Eller så har jag en smidig omvandlare på datorn...)


Svårt att få begrepp om hur jävla mycket effekt det är egentligen, man blir lätt blind av så stora siffror :shock:

/Jocke
ni i piteå är vass i huvudet, 8 decimaler med huvud räkning :thumbright:

jag uppdatera så att vi inte för med osaningar här på sävar turbo forumet :hihi:


jo 1370 hk är ju lite mer än en prostock motor och de kör ju 6.7sec eller nått sånt nuförtiden, men de har inte en TH400 låda med en turbin eller en cool döskalle tunderbird som väger bly :hihi:

1500nm är respekt och också en förklarig på att det gick åt nåra lådor i sommras, vad blir det för vrid på 1.4-1.5bar 1900-2000nm??? :wink:

tyvär så ställer ett sånt vrid till mer skada än nytta men med lite trix med laddtrycks kurvor och så kan man trolla bort det och göra sköna hk istället av de.
Användarvisningsbild
turbo uffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 348
Blev medlem: fre okt 28, 2005 12:30 pm
Ort: Västerås

Inlägg av turbo uffe »

Oj,oj,oj..... skitfränt med den effekten på det låga laddtrycket!!! :shock:

Lycka till pojkar! :thumbright:
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

Första dagen var mest tänkt att rigga och kolla så allt fungerar
Vi testade först som jens skrev på grundtryck, sedan provade lite högre, men stötte på misständningar på lite högre varv. fick ett smakprov på 17.9 PSI(1.234 bar), 1811 Nm vid 5100 rpm däröver misständningar..
Användarvisningsbild
christellracing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: lör dec 23, 2006 8:34 am
Ort: sthlm
Kontakt:

Inlägg av christellracing »

:roll: nu bär det av mot dr ernie strax :thumbright:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Lycka till, hoppas på film :thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det går år rätt håll har jag hört 8) men siffrorna var lite hemliga än :hihi: , tuning pågår.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

hur härligt som hellst :)

Skall bli riktigt intressant vad den ger för effekt.
Hoppas ni filar bort tändmissarna
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Tommy Luhr skrev:hur härligt som hellst :)

Skall bli riktigt intressant vad den ger för effekt.
Hoppas ni filar bort tändmissarna

får dom bort dom kan det ju springa iväg ganska rejällt i pulver...sjuka siffror redan på macksoppa :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Mattias J skrev:
Tommy Luhr skrev:hur härligt som hellst :)

Skall bli riktigt intressant vad den ger för effekt.
Hoppas ni filar bort tändmissarna

får dom bort dom kan det ju springa iväg ganska rejällt i pulver...sjuka siffror redan på macksoppa :)
de hadde hittat en tändkabel nu som var dålig (legat för nära grenröret)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

va bra:)
vad kör dom för tändning annars på den?
vanliga msd prylar eller?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Tommy Luhr skrev:va bra:)
vad kör dom för tändning annars på den?
vanliga msd prylar eller?
en msd 7 har dom om jag inte mins fel, och en msd fördelare.
Skriv svar