diesel mercan - Litet filmklipp
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Mycket bra bygge! Har sett lite mercafilmer från finland och blivit impad! Din bil verkar ha potential! Hur mycket varvar du din motor? Låter som en hel del! Men ändå inte så hysteriskt som jag hörde nån finsk som gjorde.. det ylade som en riktigt vass bensin 6:a. Åter igen, Fräckt!
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
hehe, ja det kan låta lite annars på fiml. Men jag själv anser då att det kan vara nästan svårt att skilja motorljudet under belastning mellan en diesel sexa eller en bensinarsexa.
Varvstoppet på min motor e satt på 6000rpm. Å då e det ju en diesel.. Å japp, jag drar den till varstoppet lite nu å då
Varvstoppet på min motor e satt på 6000rpm. Å då e det ju en diesel.. Å japp, jag drar den till varstoppet lite nu å då

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
jahapp, det går sakta här då jag ännu inte har fått in bilen i det rätta garget änn. Men strax så ska den flyttas på och vintersysslorna påbörjas. En liten sak som jag fixat lite med e däcken som skall köras med nästa sommar. Det blir ett par mickey thompson ET street. 10,5x26. Just varför Et street e för att jag ska få köra lagligt blackrace samt nu ev vårtävlingen i piteå.
Fälgen blir någon typ av volvofälg då jag har en volvoaxel i grund ock botten = Volvo bultmönster. Men rent storleksmässigt så passar däckstprleken helt perfekt. Ev så skulle det gå in ett däck som e ca 2 tum bredare, men iom att detta passade så bra så ids jag inte mucka så mycket med det. Tro det kommer att betta rätt okej ändå.




Vidare i vinter så sklle jag även vilja fixa till bilen lite till det yttre utseendet. Huven skall lackas samma färg som taket, listerna nder lysena samma så å ett par klarglas med den svarta insatsen skulle passa perfa till det tror jag. Mer om uppdateringar om bilen kommer senare.

Fälgen blir någon typ av volvofälg då jag har en volvoaxel i grund ock botten = Volvo bultmönster. Men rent storleksmässigt så passar däckstprleken helt perfekt. Ev så skulle det gå in ett däck som e ca 2 tum bredare, men iom att detta passade så bra så ids jag inte mucka så mycket med det. Tro det kommer att betta rätt okej ändå.




Vidare i vinter så sklle jag även vilja fixa till bilen lite till det yttre utseendet. Huven skall lackas samma färg som taket, listerna nder lysena samma så å ett par klarglas med den svarta insatsen skulle passa perfa till det tror jag. Mer om uppdateringar om bilen kommer senare.

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- motorfoto.net
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: tis jul 24, 2007 1:34 am
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
- Ort: HELSINGBORG
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
nu ska äntligen bakvagnen fixas till! Trots i fjol riktigt dåligt grepp me 4linken pga dåligt justerat blir det nu mer ingående "tuning". Bakvagn, framvagn samt att rent allmänt kunna börja använda chassiets potential med 4link helt enkelt. Nya coilovers bak byggs. Givetvis med egenhändig hemsmide o delar man hittat i "förråden". Då jag har turen med att ha en arbetskamrat som ingår i "team ascona" från lycksele så har jag samrådat en hel del med han om bak, framvagn samt det mesta om hur chassiet reagerar å därmed fått en del bra info om det hela.
Även framvagnen e det funderationer om. Sedsan tidigare så ligger det helt nya gula konis ställbara fjäderben på hyllan. Men de vette tusan hur tillfredsställande de känns. Returen känns helt fel för mitt ändamål... Meeen bot till de finns det redan planer på.
Förresten, är det någon som vet viktfördelninge på fram/bakaxet på en w201 2,6?
svarva först gängor i svarven. Röret e sömlöst precisionsstålrör. (stavning?!)

å så blev det. Fjädern e av "riktig coilover-modell". Dvs finns i standardmått me olika hårdheter. Röret kommer att fästas längst ner på stötdämparen. Bricka för fjäderns övre topp kommer nog att byggas för fast montage i karossen.

gängen e m50x1,5. Muttern e från en scania lastbil.

Även framvagnen e det funderationer om. Sedsan tidigare så ligger det helt nya gula konis ställbara fjäderben på hyllan. Men de vette tusan hur tillfredsställande de känns. Returen känns helt fel för mitt ändamål... Meeen bot till de finns det redan planer på.
Förresten, är det någon som vet viktfördelninge på fram/bakaxet på en w201 2,6?
svarva först gängor i svarven. Röret e sömlöst precisionsstålrör. (stavning?!)

å så blev det. Fjädern e av "riktig coilover-modell". Dvs finns i standardmått me olika hårdheter. Röret kommer att fästas längst ner på stötdämparen. Bricka för fjäderns övre topp kommer nog att byggas för fast montage i karossen.

gängen e m50x1,5. Muttern e från en scania lastbil.

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Härligt att se fler tillverkar egna coilovers.
ett tips
skaffa ett par muttrar till och använd som kontramutter att låsa med.
ett tips
skaffa ett par muttrar till och använd som kontramutter att låsa med.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
jo, det e tänkt. När jag va å skaffade just denna mutter så hadde dom bara en hemma. Så idag ska jag beställa fler så det räcker som låsmutteer också!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159