Jag har idag pratat med Hedströms motor i Vetlanda och ska skicka upp stakarna dit för kontroll. Så kvällen kommer bestå av att skruva ner motorn för att få iväg stakarna fortfare än kvickt!
hmm fast jag monterade ur stakarna en gång för att jag glömde hona cylindrarna och då märkte jag inte att det fanns några märken i stakarna eller i kanten av blocket. så det borde ju gå ?
ms_t4 skrev:hmm fast jag monterade ur stakarna en gång för att jag glömde hona cylindrarna och då märkte jag inte att det fanns några märken i stakarna eller i kanten av blocket. så det borde ju gå ?
Det är ju såhär att allting flexar har för mig de sa 0.1mm per 1000varv så vid 8000rpm så flexar det 0.8mm så frigången bör ju vara minst 1mm då, så bara för det är frigång när man drar runt för hand innebär inte att det är när den är igång då
ms_t4 skrev:hmm fast jag monterade ur stakarna en gång för att jag glömde hona cylindrarna och då märkte jag inte att det fanns några märken i stakarna eller i kanten av blocket. så det borde ju gå ?
Det är ju såhär att allting flexar har för mig de sa 0.1mm per 1000varv så vid 8000rpm så flexar det 0.8mm så frigången bör ju vara minst 1mm då, så bara för det är frigång när man drar runt för hand innebär inte att det är när den är igång då
får nog montera av tråget då och kolla lite mer noga, har du något tips för att se frigången montera i pappersbit kanske ?
phonic skrev:
får nog montera av tråget då och kolla lite mer noga, har du något tips för att se frigången montera i pappersbit kanske ?
Sålde min laddtryckstyrning idag så nu har jag förhoppningsvis kapital till nya lager och uppmätningen med de donerade pengarna.. Tusen tack till er som skänkt en slant, uppskattas ska ni veta!
Håller i skrivande stund på att riva motorn.. Värmer fingrarna lite för fläkten gick ju sönder igen ("#(!#/"%( harald nyborg kinaskräp)...
phonic skrev:Sålde min laddtryckstyrning idag så nu har jag förhoppningsvis kapital till nya lager och uppmätningen med de donerade pengarna.. Tusen tack till er som skänkt en slant, uppskattas ska ni veta!
Håller i skrivande stund på att riva motorn.. Värmer fingrarna lite för fläkten gick ju sönder igen ("#(!#/"%( harald nyborg kinaskräp)...
fick lite tips från lg speed att han brukar ta en svetstråd och mäta med,
rev oljetråget idag men det var god marginal mellan stakar och block.
du kanske ska investera i en värme kanon i alla fall sen
Lite tilltrycka var 4/5. Vi får se vad Hedberg säger om dem.. Har ju som tur är 5st stakar till den andra motorn så absolut värsta fall får jag "låna" de sålänge..
märligt att ramlagren var skadade, hade det slagit i extra mycket på staken närmast det lagret?
kolvarna vänder väll inte så långt ner, konstigt att de är så tajt på dom där motorerna.