Här är ett filmklipp från förra vintern:
http://80.244.71.164/mattor/old/VCLP0131.MP4
Nu har jag bytt maskin till en Outlaw men den skiljer sig inte direkt jättemycket från Predatorn så nu ska grejjerna på och utvecklas lite mer. Det possitiva är att outlawn har mycket bättre frigång över arslet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ett första steg blev att fixa ett stag som håller fast skidorna i låst läge. Detta löstes med ett vinkeljärn som svetsades i en båge till bulten för styrleden. blev en väldigt bra och enkel lösning.
Dock har ett problem tillkommit. och det är på den bakre delen av maskinen. Eftersom outlawn har a-armar bak med coilovers så blir det lite mindre plats för mattorna. fälgarna har ett jätteskumt ET vilket medför vissa komplikationer. Jag är på jakt efter ett par fälgar med en mer central inpressning (ET). mina fälgar som sitter på nu breddar 2" utåt och 7" inåt. Jag har provisoriskt vänt dom vilket medför att den breddar 12.5cm på varje sida (!). jag är på jakt efter fälgar som breddar ungefär 5" utår och 4" inåt, vilket skulle bli helt perfekt. är det någon som har en uppsättning sådana så hojta gärna till så köper jag dom!
Mattorna är bara skarvade och fastpumpade på däcken i dagsläget. Men planerna är att mattorna ska bultas fast i en uppsättning utslitna däck med vagnsbult. Sen köras utan luft vilket kommer medföra väldigt fina lössnöegenskaper (är mina förhoppningar).
såhär ser den iaf ut nu med vända fälgar (Blir duktigt bred
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Får jag bara tag på fälgar och får mattorna fastbultade kommer skiftning inte ta lång tid. Trots pumpning så tar det bara runt 15 minuter att byta tillbaks till hjulutförande.
På mellandagarna ska jag upp till Jokkmokkstrakterna och prova den där det finns lite snö.
Kommentera gärna så återkommer jag med en film efter nyår!