Lada 1200 TIC -85 (Nu provstartad med MegaSquirten)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende

Inlägg av Perkele70 »

akta dej med dom där plast gavlarna om du ska ladda över 1 kg!dom kommer att ploppa som champagnekorkar när du laddar på! :D
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Russian Tuning skrev: I övrigt så kan ja ju uppdatera tråden lite nu..:)
Projektet har tagit en "vändning" nu.. Nu har inhandlats en MegaSquirt-box istället! :) Förgasarna e sålda.. Hittade boxen så pass billigt att jag slog till.. Har börjat bygga om insugen å svetsat fast spridarfästen redan.. Plenumet å fuelrailen e oxå på G som bäst.. Bilder kommer lite senare..!! :)
:thumbdown: Synd att du skippade Keihingasarna. Jag hade ju hoppats på att lära av dig :shock: . GOD hJUL :D

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Russian Tuning
För mycket laddtryck

Inlägg av Russian Tuning »

TAXI674 skrev:akta dej med dom där plast gavlarna om du ska ladda över 1 kg!dom kommer att ploppa som champagnekorkar när du laddar på! :D
Hehhehh :lol: Du har nog helt rätt.. :hihi:
Vet inte hur mycket en Renault Kangoo 1,5 turbodiesel laddar.. nån som vet?? :P Det trycket + lite till håller den ju iaf.. :)
Russian Tuning
För mycket laddtryck

* * * NXJ * * * skrev:
Russian Tuning skrev: I övrigt så kan ja ju uppdatera tråden lite nu..:)
Projektet har tagit en "vändning" nu.. Nu har inhandlats en MegaSquirt-box istället! :) Förgasarna e sålda.. Hittade boxen så pass billigt att jag slog till.. Har börjat bygga om insugen å svetsat fast spridarfästen redan.. Plenumet å fuelrailen e oxå på G som bäst.. Bilder kommer lite senare..!! :)
:thumbdown: Synd att du skippade Keihingasarna. Jag hade ju hoppats på att lära av dig :shock: . GOD hJUL :D

:arrow: /NXJ
Hmmmm.. I ärlighetens namn så skulle jag nog inte haft nerver till att pilla länge till med dom.. Blev nog dags för lite "modernisering" nu.. Orkar inte labba på med en massa munstycken å grejjer.. Ska försöka lära mejj så gott ja kan om megasquirten.. brorsan har iaf handskats en del redan med MS:en så man hoppas på en del vägledning av honom sen vid uppstarten å framöver..

God (H)Jul på er alla!! :)
Kirre
HK Performance

Inlägg av Kirre »

du hade då inte snålat på godstjockleken hur mkt ska du ladda 5bar? :hihi:
vad väger den fina konstruktionen 20kg?
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Johan_leet
Lite mer laddtryck

Inlägg av Johan_leet »

Antar att han tog första bästa som fanns hemma!
Russian Tuning
För mycket laddtryck

Jag vet att hela insuget, plenumet å grenröret väger en hel del... Har fixat en upphängning som går ner till motorfästet så nog ska det gå.
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

det kan iofs ha att göra med att en mindre mä'ngd öl är intagen, MEN detta är nog ett av årets ballaste byggen... 8)

har själv vart inne många ggr å bygga på en lada men alla exemplar jag hittat till rätt pris har vart så pinsamt rostoga att det inte känns värt att ens ödsla energi på. va tom inne på å ta hem en från utlandet men då blev det lite "för seriöst"

slutade med att polaren å jag gjorde ett halvhjärtat försök med en gammel starlet istället,. även den va iofs rostig., fick den att gå men SBP tyckte inte om snurran, men framförallt så gillade dem inte att man lagade upp hela golvcet med korrigerad takalu å pappskruiv (behöver jag nämna att polaren är takläggare?)
är sjäklv faan av MS så tycker det är helrätt på detta bygget.
synd bara lite för det va jävligt ballt med MCfuggarna...

insuget är helt rätt enligt min melodi med för den delen!!"!

lite film får dui faan bjuda på med! :twisted:
Russian Tuning
För mycket laddtryck

En tackar så mycket, knotan!! :):)
Joodå ja tycker nog att du ska fortsätta leta efter en Lada.. ;) så blir vi ju fler här på forumet.. :D

Självklart bjuds de på filmsnuttar sen när allt e ihop..

Förresten, nu i veckan kom en gammal herreman in till jobbet när jag "vänstrade" lite på matpausen med att måla insuget å plenumet till Ladan.. När han fick höra att de va till en Lada blev han eld å lågor :D
Han hade nämligen mekat Lada på en verkstad i rätt många år i yngre dagar.. Då tog han fram papper å penna å stavade till "Lada" på ryska åt mejj.. :D gissa om ja kommer att fixa en dekal med den texten att klistra på pärlan kanske...?? Så får folk nått å fundera på.. :D
Russian Tuning
För mycket laddtryck

Hade tänkt börja plocka ihop Ladan nu igår (lördag) men på fredagskvällen började ja känna mejj smått underlig.. kändes typ som en blandning av ryggskott, hjärnblödning i kombination med att man skulle ha blivit överkörd av en långtradare eller nått.. (om de nu går att föreställa sej hur de var :roll: ) Så de blev att ta de lite lugnt nu i häljen.. e nog i form nu.. får se.. blir ju nyårs firande nu imårrn.. får bli senare i veckan jag börjar montera ihop.. kommer väl nån bild på det sen oxå.. hörs..!!
G.Nauta
Forumsberoende

Inlägg av G.Nauta »

hehe lite fränt med turbo i en Lada, det är väl inte det första man tänker när man ser den :hihi:
Bra jobbat, en högklassig sleeper :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Allibow
För mycket laddtryck

Inlägg av Allibow »

VADFALS vars är mcgasarna hur diskuterar du när du tyckte sprut skulle bli billigare ?...

MVH/ Alexander
[Vadfals Racing]
Russian Tuning
För mycket laddtryck

Allibow skrev:VADFALS vars är mcgasarna hur diskuterar du när du tyckte sprut skulle bli billigare ?...

MVH/ Alexander
Sålde bort gasarna.. Inte blir det BILLIGARE med sprutet, men billigare i förhållande till möjligheterna..
Förgasarna köpte jag för 140euro å sålde för 150, å MS-boxen å kabelhärvan kostade 200euro.. Spridare från Sierra DOHC fanns liggandes å spjällhus fick jag av en kompis.. Å sen lite kabelskor, 2st relä å en "säkringsdosa" osv.. Inte blev de ju DYRT direkt...
Hot Rod Nisse
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Hot Rod Nisse »

WOW.. en Lada 2101:a... jag är inte ensam om på forumet att äga en VAZ/LADA :dance2:
Allibow
För mycket laddtryck

Inlägg av Allibow »

tänkte väl DET fick du inte gasarna att lira eller kände du för bara för injektion?
[Vadfals Racing]
Skriv svar