Danne

Fredde igång med lite elmek

här är de exakta siffrorna, (siffrorna innom parantes är en ricktigt bra topp med samma ventiler, ej svetsad)Danne skrev: Ang. flödessiffrorna på toppen så har jag slarvat bort papperet med alla siffrorra så jag får chansa lite men tror på insug vid 10mm lyft flödade den runt 215cfm det blev ingen skillnad på högre lyft pga turbulens i kanalen. Avgassidan flödade ca 170cfm vid 14mm lyft, om Jens läser detta kan han rätta mig om jag är helt ute o cyklar ang.
Vi ska först och främst testa ut alla nya delar och se så allt lirar ihop, sen ska vi testa lite olika tändningar och tändspolar m.m. Ser vi att allt funkar och motorn svarar bra på mappningen skulle jag tro att det blir hårdkörning, man vill ju veta hur mycket man vågar ladda på inför sommaren och det ska bli intressant att se hur motorn uppför sig efter alla uppdateringar som gjorts högre kompa, metanol m.m. Turbon är borg&warner s475 har 75mm in 88mm ut. Höres...Jens Gustavsson skrev:seriöst motorstativ![]()
berätta lite mer om vad ni vill testa vid bromsningen, mest mappning eller blir det hård plågning?
vad var det för mått på turbon?