Projekt ascona V8

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor okt 28, 2004 3:19 pm
Ort: Ludvika Dalarna

Inlägg av Dalmasen »

Ojojoj nu måste man ju åka och kolla på Birka i år igen :thumbright:
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Hehe, nu börjar de skena... :thumbright: :hihi:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ni är ju galna :twisted:

fint repotage i wheels magazine föresten :thumbright:
Strittan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: mån mar 27, 2006 9:14 pm

Inlägg av Strittan »

Sådär ja! de va bugcatchern och kompressorn jag väntade på :D Hur blir effektskillnaden med insprut och kompressor då?
Användarvisningsbild
z28
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 28, 2006 7:09 am
Kontakt:

Inlägg av z28 »

Den blir riktigt diskret i år :thumbright:
Kul å se vad den kan prestera 8)
1,22 5,29 210
www.Eliassons.info (trimm&tuning av LT och LS motorer)
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Stridarn skrev:Sådär ja! de va bugcatchern och kompressorn jag väntade på :D Hur blir effektskillnaden med insprut och kompressor då?
Det vet vi inte, den är inte bromsad, men killen som hjälpt oss med setupen på motorn säger att den ska ge ca 1800hk på 25% överdrivning som han rekomenderade, vi har tänkt ta av effekt med tändningen.

Men det är inte riktigt bestämmt än om det blir den här setupen, ska diskuteras lite mer.

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1928
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

haha ja den blir ju inte mindre övermotoriserad verkar det som :thumbright:
Bild
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Galet :thumbright:
Det ska bli intressant att se vad som händer nu..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

dezzan skrev:
Stridarn skrev:Sådär ja! de va bugcatchern och kompressorn jag väntade på :D Hur blir effektskillnaden med insprut och kompressor då?
Det vet vi inte, den är inte bromsad, men killen som hjälpt oss med setupen på motorn säger att den ska ge ca 1800hk på 25% överdrivning som han rekomenderade, vi har tänkt ta av effekt med tändningen.

Men det är inte riktigt bestämmt än om det blir den här setupen, ska diskuteras lite mer.

mvh


:idea: sälj 14:76kompressorn sen dit med dubbla 80-90mm turbos då kan ni börja med 0.3bars tryck och sen sjustera upp när det behövs. 0.3bar= 900hk och 2.4bar=2800hk :twisted:

på gatan kan man styra laddtrycket mot det fäste som fins på olika växlar eller mot en tid eller hastighet :thumbright:
Puchis
För mycket laddtryck
Inlägg: 177
Blev medlem: lör apr 14, 2007 8:31 am
Ort: Stockholm

Inlägg av Puchis »

Ser riktigt trevligt ut det där ! :twisted:
men vad säge besiktingen om en så stor sak som sticker upp genom huven :hihi:


Ska ni ner nåt till sthlm nåt förutom SO? läste att ni inte skulle köra hela birka. Blir det bara ner nångång och testa inför SO?
Har saknats lite kompressor vin sen Carsting.

Hoppas Asconan blir riktigt elak med den motorn :lakrits:
Filthy Hands CC / Filthy Hands Tattoo

Volvo V70 2,4T - 02
Ford Country Sedan - 64

Tidigare
Pontiac Lemans 4dr HT - 66
Chevrolet Nova SS - 65
http://www.garaget.org/Puchis" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead
Inlägg: 300
Blev medlem: mån dec 18, 2006 11:30 am
Ort: Sthlm / Skellefteå

Inlägg av ximon »

Outlaw Ascona!

Hoppas ni hittar samma fina rytm med den nya setupen. Då kommer ni stå starkt både på gatan och strippen.
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

såg inte blyg ut av sig direkt!
ska bli skoj att få se den till sommarn!
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Jens Gustavsson skrev: :idea: sälj 14:76kompressorn sen dit med dubbla 80-90mm turbos då kan ni börja med 0.3bars tryck och sen sjustera upp när det behövs. 0.3bar= 900hk och 2.4bar=2800hk :twisted:

på gatan kan man styra laddtrycket mot det fäste som fins på olika växlar eller mot en tid eller hastighet :thumbright:
Nja... turbo får ni andra hålla på med, vi kör hellre med gamla raggar grejjer =) Blir så äckligt mycket el och styrboxar som kan ha sina egna liv. Så enkelt och mekaniskt så möjligt är vad vi är inne på fortfarande.
Sen är det ju härligare gång i en mekaniskt injekterad motor, beroende framkallande :)


mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
iceman_21
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: lör sep 23, 2006 1:29 pm
Ort: Norrland
Kontakt:

XX

Inlägg av iceman_21 »

Såg intressant ut!!

keep it up!
"When we´re good--they never remember....
when we´re Bad--they never forget"

GIS Getaway man in North
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

dezzan skrev:Nja... turbo får ni andra hålla på med, vi kör hellre med gamla raggar grejjer =) Blir så äckligt mycket el och styrboxar som kan ha sina egna liv. Så enkelt och mekaniskt så möjligt är vad vi är inne på fortfarande.
Sen är det ju härligare gång i en mekaniskt injekterad motor, beroende framkallande :)


mvh
har jag sakt nått om elektroniska burkar? :)
Skriv svar