fördelare b230FT

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
börjesson_racing
Lite mer laddtryck
Kontakt:

fördelare b230FT

Inlägg av börjesson_racing »

hej jag ska flytta ner fördelaren till blocket (för att få plats i en 240) är det bara att stoppa ner den eller finns det ingen fördelar axel? eller hur funkar detta?

mvh janne
den som lever får se
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Fördelar axel har du i fördelaren, mellanaxeln sitter i blocket.
Sedan beror det på vad du ska ha för fördelare, en som sitter framtill eller en som sitter över oljepumpen.(b20)

Jag tror det går att sätta dit b20:ins drivaxel till oljepumpen med fördelardrivning om man ska ha en sådan fördelare.

Ska du ha fördelaren framtill på blocket måste drevet finnas på mellanaxeln som driver fördelaren, det försvann från någon årsmodell.
Har du inte det får du montera en annan mellanaxel.
börjesson_racing
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av börjesson_racing »

j björk skrev:Fördelar axel har du i fördelaren, mellanaxeln sitter i blocket.
Sedan beror det på vad du ska ha för fördelare, en som sitter framtill eller en som sitter över oljepumpen.(b20)

Jag tror det går att sätta dit b20:ins drivaxel till oljepumpen med fördelardrivning om man ska ha en sådan fördelare.

Ska du ha fördelaren framtill på blocket måste drevet finnas på mellanaxeln som driver fördelaren, det försvann från någon årsmodell.
Har du inte det får du montera en annan mellanaxel.
jag ska ha den framtill, (lika som 240 b230F) har fördelare, men det jag undar det är att mellanaxeln har dreven? och hur byter man den så fall, måste jag dela på hela motorn då?
den som lever får se
Skriv svar