Jarmo skrev:Jens Gustavsson skrev:har du kört nåt med corvetten på strippen i turbo utförande?
vad sitter för grejor i den?
jag gillar stora bilden i power då corvettens G krafter ser ut att slita på fint. (det är fränt när man bara ser blå himmel i starten)
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... C06697.JPG
inte kört med de senaste som finns nu.Byggde ihop en verklig snik motor
år 95 vanlig corvette 89a motor med dubbla topplockspackningar vända
grenrör tryckte igenom en 650 spredbore förgasare. Laddtryck 0,5kg.
inga snabba tider ändock 11.2 402m.
Nya spisen är mer igenomtänkt.First insprutning.k27 turbos.Alu dart toppar.rullcam.rullvippor.Även bränsletillskott nozzlar nosmunstycken en i varje( runners insug) .Väntar nu på att nya bakaxeln kommer från usa Tomsdifferentials.com där kan ni läsa mer info.Den jag har bes är näst intil skottsäker. Fick ni lite mer info vad som komma skall!!
en 11.2 är ju inte så dumt i en äkta gat bil
en mycket bra bakaxel sida
www.Tomsdifferentials.com hadde en del volvo också.
men vilken bil ska du satsa på i sommar då?
eller gör du som jag att du kör den ena tills den går sönder sen kör du den andra resten av sesongen

synd bara att dygnet inte hadde 10 timmar mer att ge så man han med alla maskiner man har
jag kommer att köra vega bilen sugmotor men med färdiga turborör mm om allt lirar hyffsat kanse jag hinner testa en super lågtrycks kombinatin mot hösten med tjockare toppackningar (ca 10.5:1 mot ca 12:1 med tunisar) vass sugmotor motor cam. men jag skulle haft tag på en större turbo! du vet inte av nått stort där nere i skövde (vist är det volvo land?)
jag ringde GIK och fråga den men de sa att det skulle va fel turbo på min lilla csb 355

på svensk turboservis hadde dom ev en tracktor puller turbo (switser S5 men den kosta typ 30000kr så det var ju inte så fränt
jag vill helst ha tag i en rostig, oljig stor turbo för ett par tusen