
tjocklek på olika block?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
R-blocken har inget R ingjutet, mitt vanliga 230 block har ett R ingjutet så det har inget med "R-blocken" att göra
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Hur riktigt mätte du? Lät ju väldigt intressant om det skulle va så tjocka foder.
Jag mätte på ett B19 block igår och uppskattade tjockleken till ca 8 mm...
Mätresultatet är knappast så exakt, mätte bara med skjutmått...
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
de går att borra 99-100mm till sugmotorer och lämpligen 95-96mm till turbo.
skulle va fint om de gick att få tag i men skulle man lyckas köpa lös ett från nån rc kille så räkna med en 40-80K kr skulle jag gissa
skulle va fint om de gick att få tag i men skulle man lyckas köpa lös ett från nån rc kille så räkna med en 40-80K kr skulle jag gissa

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
Inte riktigt dom pengarna, Jens (tyvärr...). Jag sålde mitt för ett par månader sedan. Det var borrat 99, skulle borras en halvmillimeter till nu av nya ägaren och bli en trelitare med billet strokervev. Han kör mycket isracing tydligen (Anders Nyman). Och nu när man sålt det så är det väl bara att konstatera : Jag HAR fastnat i B20 träsket...!!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ok jag bara gissade ett pris, jag vet vad toppar kostar till de maskinerna och trodde blocken va lika dyra minst 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Jo såg han på isracingen i helgen som var i en s40 16v.. gick ganska fint men inte en chans mot evo-motorerna..Lindqvist Racing skrev:Inte riktigt dom pengarna, Jens (tyvärr...). Jag sålde mitt för ett par månader sedan. Det var borrat 99, skulle borras en halvmillimeter till nu av nya ägaren och bli en trelitare med billet strokervev. Han kör mycket isracing tydligen (Anders Nyman). Och nu när man sålt det så är det väl bara att konstatera : Jag HAR fastnat i B20 träsket...!!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det är konstigtair_denka skrev:Jo såg han på isracingen i helgen som var i en s40 16v.. gick ganska fint men inte en chans mot evo-motorerna..

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
LG speed hade väl ett R block till salu för ett tag sedan, har för mig att det hamnade runt 40k efter budgivning 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
nä jag vet inte alls men kan bara säga att Sören Häggström från Örnsköldsvik och Thord Thingvall från Töre dominerade i sina Kent Karlsson byggda evo-motorer.. tror båda var på 3liter.. iaf Sören..Jens Gustavsson skrev:det är konstigtair_denka skrev:Jo såg han på isracingen i helgen som var i en s40 16v.. gick ganska fint men inte en chans mot evo-motorerna.., EVO motorn ska inte ha en chans tycker jag? men det är nog inte lagt lika mycket utvecklings tid på dem i sugmotor världen skulle jag tro?