Hehe hoppsanJens Gustavsson skrev:den fins i listan här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=8505&start=0
vass som en D B21 insprutar kam ungefär![]()
lagom på motorer med standard T3 turbosar.
Amazon -67tic, TILL SALU
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
om budjeten tilllåter skulle jag testa en folkrace shoppen måne 7-8 kam (1000kr
) men kolla så ventil fjädrarna räcker dit bara!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
inponerande effekt med den kamen iallafall
men med en vassare kanse det räckt med 1.7bar för att nå de effekterna eller så hdde det blivit 100hk till vid samma tryck fast vid +7000rpm
men då hadde nog turbon behövts va större också.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Tackar. så här efter är man rätt nöjd, men visst går man redan och fundera på hur nästa koncept kan komma att se ut. En sak är säkert ett 8v topp får hänga med ett bra tag tillJens Gustavsson skrev:inponerande effekt med den kamen iallafallmen med en vassare kanse det räckt med 1.7bar för att nå de effekterna eller så hdde det blivit 100hk till vid samma tryck fast vid +7000rpm
men då hadde nog turbon behövts va större också.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...

Lack på

Lika bra att dra på värme matta så kanske färgen klara sig ett tag ialla fall

Motor i

Framvagn ihop nylackat och med nya fästen till coiloverserna

Gillade denna bilden

Skärmar på

Huv på
Nu hålls det på med fullt att slipa spackla för att front delarna ska bli klara för lack ev. har jag fått tag i lackerare som ska dra det nästa vecka.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
-
turbonisse
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 71
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 11:51 pm
- Kontakt:
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Idag var jag och hämtade grejer från lackeraren, sjukt nöjd
Riktigt bra jobb och snabbt. Väntar man på delar från motoroldies för att kunna skruva ihop fronten.

Bild på huven konstigt ljus ute idag.

En skärm Kan verkligen rekomendera plast från Kp-glasfiber inte rp. I stor sett mattade jag ner dessa och lackade, riktigt bra

Bild på huven konstigt ljus ute idag.

En skärm Kan verkligen rekomendera plast från Kp-glasfiber inte rp. I stor sett mattade jag ner dessa och lackade, riktigt bra
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Här har man missat upd. Har varit massa fix som tar tid att få till. Sen krabbar tempgivaren till styrningen av vatten pumpen, så nu har jag kopplat förbi så jag kan köra full kräm på pumpen, verkade bli kanon då den nu kan stå i över 10min på tongång utan att gå över 85grader. Sen var turbon otroligt seg i spooluppen, surfade lite på sävar och fick se tråden om olja in i turbon. Mätte upp min till 8mm invändigt
svetsade igen hålet och borrade 2.5mm. Sen i med hårdare fjädrar i dumpen då de verkade lite mjuka. Nu jäklar var som att man bytt till helt annan turbo
nu spolar den runt 3500rpm och fullt ladd runt 4000rpm på trean. Skall få iväg backluckan på lack i helgen och fixa till alla miljoners små grejer. Så man kan stå race ready 17maj
Lite bilder


Överblick i trunken

Maskin rummet

Gott väder att glida i
Lite bilder


Överblick i trunken

Maskin rummet

Gott väder att glida i
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...