jahopp för första gången så har jag fått upp min husqvarna flinta i typ 66 -67km/ ganska bra tycker jag för en 50cc å så pajjar mina förb*nnade ramlager IGEN dessa har jag haft i 2,5månader i drift nu å så går dom sönder för typ tredje gången sen jag köpte moppen.
finns det några lager som är typ racing. typen jag söker är 6202, C3 har jag nu
c3 lager ska då defenitivt hålla för en 50cc moppe.
jag hade en dt med 70cc, 20mm gasare och allt möjligt och jag körde med c3 lager och jag körde med trimmet i typ 1.5 och höll perfekt..
Om man vågar gasa fullt så har man trimmat för lite.
vet du vad dom tar för jag vet inte vars dom finns om dom har nå sida eller nått...
VRM som bytte vevstake åt mig tog 1800kr för byte av vevstaken å nu vill han ha cirka 1500till för att rikta vev å göra de som krävs ungefär huvva käntes konstigt att det inte var gjort riktigt från början
billet skrev:vet du vad dom tar för jag vet inte vars dom finns om dom har nå sida eller nått...
VRM som bytte vevstake åt mig tog 1800kr för byte av vevstaken å nu vill han ha cirka 1500till för att rikta vev å göra de som krävs ungefär huvva käntes konstigt att det inte var gjort riktigt från början
En balansering är ganska snabbt gjort och måste ingå om han byter vevstaken. Annars är ju vevpartiet värdelöst. Som en roddbåt. Läs på lite och gör det själv annars. Har du en indikatorklocka och två V-profiler?
frågade han nu och det gjorde han men kan det vara så att man ställer in så att vibrationerna kommer på vissa varvtal eller hur blir det,
eller kanske veven är olika tung på vissa ställen
billet skrev:frågade han nu och det gjorde han men kan det vara så att man ställer in så att vibrationerna kommer på vissa varvtal eller hur blir det,
eller kanske veven är olika tung på vissa ställen
Det du gör när du balanserar en vev är att vrida dom båda vevskivorna i förhållade till varandra så att vevpartiet inte slår någonting.
smt är billiga om man är trevliga med dom och dealar till sig ett bra pris.
vet när ja balanserade vevpartiet till min dt, han tog inte mkt för det.
kom dock inte ihåg exakta priset.
Om man vågar gasa fullt så har man trimmat för lite.
om man fräser ur veven 0,5mm varje sida tror ni då man måste göra något åt veven sedan? funderar på det istället för att kosta på magnetslipning varjegång jag byter lager
alltså det ska vara 0,5mm och bara stort nog för att lagrena ska passa in i dem alltså inte hela sidan av veven
billet skrev:om man fräser ur veven 0,5mm varje sida tror ni då man måste göra något åt veven sedan? funderar på det istället för att kosta på magnetslipning varjegång jag byter lager
alltså det ska vara 0,5mm och bara stort nog för att lagrena ska passa in i dem alltså inte hela sidan av veven
//Erik
Förstår inte, exakt vilken yta ska du bearbeta på veven?
alltså eftersom vevstaken är bytt till en 1mm bredare version så klämms lagrena fast i vevhus och vev så alla bara ett spår i princip där lagret kan ligga i. hoppas du fattar, alltså typ som en lagerhållare som är 0,5mm djup vardera.
Du menar att svarva bort lite av skinkorna för att rymma lagren? Isåfall låter det som en bättre idé än att hålla på att mixtra med lagren. 6202, är det delbara lager som måste shimsas in som på Pucharna eller är det vanliga lager?