Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)
körde en sväng idag på 1,5kg i ladd pga bränd rotor och kassa stift...normala fall står nålen nånstans mellan 2,3 - 2,6kg... trycket utgörs av min bästa vän Holset
gick väll sådär idag....
http://www.garaget.org/video/6dazqncqd6vq
gick väll sådär idag....

http://www.garaget.org/video/6dazqncqd6vq
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
MIKAEL S
jo jag håller med... men vi hann lixom inte med det innan åbäket gav upp
...
kommer ny film på full effekt... troligtvis i helgen,,, då jag redan slängt ihop henne igen
NIKKO..
jag vet inte... fattar mig inte på det där med kameror... polaren som filmade.. ska säga till han nästa gång att inte pilla med detdärninga fiskögat
ROGGE..
dom brukar faktiskt hålla ganska bra... verkar som om jag fått tag på ett dåligt parti
jo jag håller med... men vi hann lixom inte med det innan åbäket gav upp

kommer ny film på full effekt... troligtvis i helgen,,, då jag redan slängt ihop henne igen

NIKKO..
jag vet inte... fattar mig inte på det där med kameror... polaren som filmade.. ska säga till han nästa gång att inte pilla med detdärninga fiskögat

ROGGE..
dom brukar faktiskt hålla ganska bra... verkar som om jag fått tag på ett dåligt parti

PSIMotor.
-
- Sävar Turbo Racing
har haft lite problem med högt vevhustryck på sistonde ... haft lite problem med lite spikningar oxå... så jag rev maskinen idag ..
2 av kolvarna hade spikmärken i sig och jag har duschat in för mkt soppa så alla honingar var borta samt veven var trött fått nån skit i oljan som härjat runder... så nu blir det lite renovering... hittar ingen vev bara
2 av kolvarna hade spikmärken i sig och jag har duschat in för mkt soppa så alla honingar var borta samt veven var trött fått nån skit i oljan som härjat runder... så nu blir det lite renovering... hittar ingen vev bara

PSIMotor.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
bmw02touring skrev:verkar gå gött, surt med knutar som inte håller dock![]()
alltid kul med film
//Niclas
man tackar

nu är blocket totalrensat tvättat och målat... ni får se vilekn färg det blev imorgon ... det blev BLING , så mkt kan jag säga

alla delar har blivit ordentligt rengjorda och oljepumpen har inspekterats..såg riktigt bra ut..
vevlagerna hade gått ner sig lite med inget allvarligt..konstigt att dom gammla ramlagerna såg fina ut som jag inte bytat

letar vev för fulla muggar... så vet nån någon som har en gammal croma..tipo eller delta vev liggandes så kan ni ju höra av er till mig...
blocket är på väg in till motorrenova för honing , deckning och orringning... synd man inte har veven då hade man kunnat slänga ihop motorn nästa helg

PSIMotor.
ett tag sen man uppdatera så nu e det dax ..
blocket har fått orringar och är ny honat..har även fått en ny vev..
det här med den nya veven slutade med att jag fick köpa en hel lancia thema 94:a och ta veven och skrota bilen
allt är väldigt noga rengjort och uppfrächat... kommer bilder i dagarna
har även införskaffat mig ett sprut å fördelarlös tändning.. blev prospark...som jag fick för nårra tusingar fungerar nog fan så mkt bättre än mitt pundiga extrasprut ... nu kan man ju justera tändlägena oxå samt slänga ut allt bråte med sladdar å slangar under huven
blocket har fått orringar och är ny honat..har även fått en ny vev..
det här med den nya veven slutade med att jag fick köpa en hel lancia thema 94:a och ta veven och skrota bilen

allt är väldigt noga rengjort och uppfrächat... kommer bilder i dagarna

har även införskaffat mig ett sprut å fördelarlös tändning.. blev prospark...som jag fick för nårra tusingar fungerar nog fan så mkt bättre än mitt pundiga extrasprut ... nu kan man ju justera tändlägena oxå samt slänga ut allt bråte med sladdar å slangar under huven

PSIMotor.
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Kontakt: