Wikens 142 Med Tryck Anläggning

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Master
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jun 21, 2006 9:58 pm
Ort: Gäddede

Inlägg av Master »

Ser bra ut. Gjorde precis lika som dig på kollektor rören med tejpen när jag byggde mitt grenrör ifjol :)
Användarvisningsbild
Wiken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: lör feb 23, 2008 6:07 pm
Ort: Forsa

Inlägg av Wiken »

Sleeper_86 skrev:Får du dit oljefiltret? sål lite tajt ut.. annars ser de kanon ut :thumbright:
Jag har tänkte nog på de när jag byggde, får inte dit ett oljefilter men därimot en oljefilter-förflyttare :thumbright:
Wikens Racing
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

Wiken skrev: Jag har tänkte nog på de när jag byggde, får inte dit ett oljefilter men därimot en oljefilter-förflyttare :thumbright:
:doh: tänkte inte på de.. :hihi:
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
LarC

Inlägg av LarC »

Du kan annars prova ett filter ifrån renault gordini så kanske du kan slippa filterförflyttaren. Dom är små som tusan och har samma gänga som volvo.
Användarvisningsbild
Wiken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: lör feb 23, 2008 6:07 pm
Ort: Forsa

Inlägg av Wiken »

LarC skrev:Du kan annars prova ett filter ifrån renault gordini så kanske du kan slippa filterförflyttaren. Dom är små som tusan och har samma gänga som volvo.
Jasså :o de va som fan, tackar så hemst mycket för de tipset :D Ska jag nog prova :thumbright:
Wikens Racing
Användarvisningsbild
Rillan_142
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Rillan_142 »

ser skitfint ut :thumbright: men tror inte du får ner det i en 140ia med innerskärmar :(
Men det går ju alltid om man vill! :wink:
Mvh Rickard!

Growing old is mandatory, growing up is optionally :D
Användarvisningsbild
Wiken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: lör feb 23, 2008 6:07 pm
Ort: Forsa

Inlägg av Wiken »

Rillan_142 skrev:ser skitfint ut :thumbright: men tror inte du får ner det i en 140ia med innerskärmar :(
Men det går ju alltid om man vill! :wink:
Tackar ! :) Hmm.. har funderat på de jag också, men tror du verkligen att det är innerskärmarna som blir problemet ? Min far tror där imot att subframen kommer att ta i efter som att grenröret bygger en bit neråt.
Någon som kan utrycka sig angående det ?
Tyvärr så har jag inte möjlighet att mäta på någon 142:a..
Wikens Racing
Användarvisningsbild
Rillan_142
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Rillan_142 »

det kan det nog göra :? du skulle ha haft en bil å mäta i :wink: bara handla :thumbright:
Mvh Rickard!

Growing old is mandatory, growing up is optionally :D
LarC

Inlägg av LarC »

Då kan ju jag uttala mig igen då! grenröret kommer att ta i rambenet. kanske om du rakställer motorn väldigt högt men har svårt att tänka mig. Men det är ju bara leta tag i en 140 och mäta på.
Användarvisningsbild
Rillan_142
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Rillan_142 »

Tror tyvärr jag med..
Mvh Rickard!

Growing old is mandatory, growing up is optionally :D
Användarvisningsbild
Wiken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: lör feb 23, 2008 6:07 pm
Ort: Forsa

Inlägg av Wiken »

hmm.. Fan ! :roll: Jaja, rakställa ska jag iaf, men vill helst inte "höjja" motorn. Men vi får väll se då.. De är inte så lätta att bara köpa en bil heller när man har 1050 kr imånaden i studiebidrag :lol:
Men men de löser sig säkert.. :)
Wikens Racing
LarC

Inlägg av LarC »

Om du inte absolut måste ha en 140 så ta en 240 istället om det är motorn du vill hålla på med och inte ängna tid åt att modda bilen för att få ner motorn.
Hade själv gjort så om jag inte hade haft en sjuklig läggning för 140isar.
Användarvisningsbild
Wiken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: lör feb 23, 2008 6:07 pm
Ort: Forsa

Inlägg av Wiken »

LarC skrev:Om du inte absolut måste ha en 140 så ta en 240 istället om det är motorn du vill hålla på med och inte ängna tid åt att modda bilen för att få ner motorn.
Hade själv gjort så om jag inte hade haft en sjuklig läggning för 140isar.
Hehe ^^ De tyckte farsan också :P Men jag gillar verkligen 142:an Och jag kommer att lägga ner en del arbete på bilen också för att få den som ja vill ha, men att byta hela framvagnen känns lite overkill.. :hihi:
Wikens Racing
Användarvisningsbild
ElanMannen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 41
Blev medlem: ons nov 29, 2006 10:54 am
Ort: lycksele
Kontakt:

Inlägg av ElanMannen »

:) kul med 142a byggen, jag anser att det blir nog smidigare att modifiera grenröret när du väl sänkt ner motorn i en befintlig bil, det är juh mke smidigare än att göra en massa special lösningar för att få ner grenröret då det från början är felbyggt, kommer att gå mycke lättare när du väl har motorn i en bil, man måste ju även se till tex kylarslangar, generator, oljeretur... som det där grenröret ser ut så går det inte ner i e en 240 heller då jag ser att det bygger ut mer än grenröret jag har på min 240 med dubbla bröder och holset snurra!
www.kalltrim.org
Volvo 244 Turbo -79
Saab 900 T16 Aero
Användarvisningsbild
Wiken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: lör feb 23, 2008 6:07 pm
Ort: Forsa

Inlägg av Wiken »

UPPDATE 23/6-08

Jaa nu har grenröret varit helsvettsat ett bra tag, men har inte fått fingrarna ur arslet till att uppdatera först nu :P Men här kommer några bilder iaf.

Tillverkning av WG fläns 8)
Bild

Demonterat.
Bild

Tigelli tigelli
Bild

Också helt plötsligt så va de klart (lite slö med kameran :hihi:)
Bild
Bild
Bild
Bild

Och nu är pengarna slut.. som vanligt :doh:
Wikens Racing
Skriv svar