Strokad B21/b23 Vev eller strokad B230 Vev?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Turbo-Datte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:37 pm

Strokad B21/b23 Vev eller strokad B230 Vev?

Inlägg av Turbo-Datte »

Hejsan!

Jo som rubriken, vad är ett bättre val? Strokad B21 Vev eller strokad B230 Vev (grova ramlager)? 8 Motvikter (b234) bättre än 4 (b21)?
Vet att B21 veven är smidd och B230 gjuten, men hur stor roll spelar det?
Veven är tänkt att hålla för upp till ~550hk (eller hur mkt som sen lyckas...)


Mvh
Turbo-Datte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:37 pm

Inlägg av Turbo-Datte »

Nån här måste veta?
Lacke
För mycket laddtryck
Inlägg: 360
Blev medlem: mån okt 01, 2007 10:45 am
Ort: Piteå

Inlägg av Lacke »

Turbo-Datte skrev:Nån här måste veta?
Hej Turbo-Datte 234f veven är smidd
Turbo-Datte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:37 pm

Inlägg av Turbo-Datte »

Lacke skrev:
Turbo-Datte skrev:Nån här måste veta?
Hej Turbo-Datte 234f veven är smidd
jasså de hade jag missat! låter som det inte kommer att spela så stor roll i hållbarhet då, väljer nästan hellre 234f veven då pga fler motvikter.

Tackar för svaret
Turbo-Datte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:37 pm

Inlägg av Turbo-Datte »

då jag var ute i garaget förut idag, kollade jag B234F veven, den såg inte alls ut att vara smidd! "skarv"-randen var för smal för att vara det
Turbo-Datte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:37 pm

Inlägg av Turbo-Datte »

ingen som vet nåt mer att säga?
Skriv svar