1602 med S14 turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Den står på hjul nu iaf :D
Bakvagnen är stort sett klar och allt är pulver lackat.
Har plåtat in nästan allt bara 2 bitar kvar i skuffen.
Fästen för tank och battei är stort sett klar.
Bild

Ska fixa lite mer bilder.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

då ligger du ju ganska bra till :thumbright:
har du inga byggbilder?
Bild
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jo har lite bilder men har ingen sladd till kammeran här.
Kommer några bilder här iaf.

Bild
Bild
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Här kommer lite mer bygg bilder men ni får stå ut med mobil bilder :P
Blir en hög med bilder då det var ett tag sen sist :)

Nytt grenrör.
Bild
Bild
Bild
Bild

Drivning till torsummps pumpen.
Bild

Nya motorfästen.
Bild
Bild

Nya däck och fälgar.
Bild

Bakvagns bygget.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

Gryymt. :)
Ska bli riktigt skoj att se dig på banan i sommar. ;)
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Tackar.

Ja man får väl se när man kommer ut.
Beror ju på hur mycket man orkar ligga i.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

hej

Inlägg av calle Bengtsson »

Tror du kommer få nå fäst med så smala däck!! :doh: Jooo jag skämtar , såg drygt ut det jag skrev!
hela bilen är så jävla ball, ser härligt ut, spark i baken lycka till.

joo n har hittat en tysk sida som sälje lite grejer till s14 motorn tycker det verkar dyrt... men kanska för att jag är van vid volvo :)
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3725
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

RoGGaH skrev:Ja man får väl se när man kommer ut.
Beror ju på hur mycket man orkar ligga i.
Du får öka, jag vill se dig på Deep Forest Nat´s 14-15 juni ;)

Btw, din turboplacering, bryter den inte rätt bra på grenröret ?
Hur har du stagat upp den biten ?
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: hej

Inlägg av RoGGaH »

calle Bengtsson skrev:Tror du kommer få nå fäst med så smala däck!! :doh: Jooo jag skämtar , såg drygt ut det jag skrev!
hela bilen är så jävla ball, ser härligt ut, spark i baken lycka till.

joo n har hittat en tysk sida som sälje lite grejer till s14 motorn tycker det verkar dyrt... men kanska för att jag är van vid volvo :)
Hehe ja dom är i smalaste laget ;)

J dom är rätt dyr att hålla på med men tror grejerna till och med är dyrare i tyskland än här.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Richard skrev:
RoGGaH skrev:Ja man får väl se när man kommer ut.
Beror ju på hur mycket man orkar ligga i.
Du får öka, jag vill se dig på Deep Forest Nat´s 14-15 juni ;)

Btw, din turboplacering, bryter den inte rätt bra på grenröret ?
Hur har du stagat upp den biten ?

Ja tänkte försöka hinna tills dess
så jag får nog ta och göra det :D

Kommer sätta ett stag från turbon upp till ramen som håller front och kylare. Har ju stumma motorfästen så det ska nog fungera.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Nice, en fundering dock.
Staget som håller bakaxeln i sidled, funkar det att ha en stående uniball över bakaxeln?

Jag har samma konstruktion själv, och jag blev lite fundersam och satte min liggande istället.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

j björk skrev:Staget som håller bakaxeln i sidled, funkar det att ha en stående uniball över bakaxeln?
Undrade samma sak när jag tittade på bilderna.. den ska ju hållas i sidled.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Ja du vet inte riktigt om jag ska vara ärlig.
Men dom som sitter i ramen ligger och knuffar man den i sid led rör den sig kanske max 5mm.
Det kanske är förmycket?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Nej, jag menade inte att det skulle vara problem med stabiliteten, utan helt enkelt att den inte tål sidobelastningen så kulan ploppar ur.

Men som sagt, jag vet inte om det är någon fara.
Användarvisningsbild
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498
Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:

Inlägg av Gunnar »

fränt me stora bakhjul.... :thumbright:
men den där böjen som du har på grenröret före turbon, den kan inte vara bra eller .....???
När ska du bromsa motorn eller blir det när chassit är klart?
Skriv svar