Projekt ascona V8
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur går det för team askona? skulle va kul med nå nya bilder mm dessan.
är nya motorn startad?
är nya motorn startad?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- mackeracing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 339
- Blev medlem: sön jan 29, 2006 9:16 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
Vi har inte startat än, det har varit en hel del jobb med motorn, och väntan på delar, en del har gjorts om och gjorts bättre då det inte höll måttet sedan tidigare.
Bestyckningen är klar, men vi funderar på en extra nozzel längst bak på kompressorn för bättre hållbarhet på teflon och mer effekt. Luften drivs framåt och denna kompressor har ingen nozzel bak som nyare har.
Kanske i helgen kan vi sätta tillbaks motorn i bilen och börja bygga soppa tanken, sedan blir det provstart är det tänkt.
Det är ingen jätte panik då vi väntas få växel lådan i början av juni, men det börjar dra ihop sig till stress snart !!
Lite bilder på vad vi hållit på med.
Vi fick kapa och fräsa ut en spacer mellan insug och kompressor för att rymma fördelaren under kompressorn.
Vi kapade bort botten på torrsumpstråget och gjorde en egen våtsump, så nu kan man välja sump. Vi kommer köra samma system som i fjol en våtsump med extern pump och 3 liters ackumulator.
mvh
Bestyckningen är klar, men vi funderar på en extra nozzel längst bak på kompressorn för bättre hållbarhet på teflon och mer effekt. Luften drivs framåt och denna kompressor har ingen nozzel bak som nyare har.
Kanske i helgen kan vi sätta tillbaks motorn i bilen och börja bygga soppa tanken, sedan blir det provstart är det tänkt.
Det är ingen jätte panik då vi väntas få växel lådan i början av juni, men det börjar dra ihop sig till stress snart !!
Lite bilder på vad vi hållit på med.
Vi fick kapa och fräsa ut en spacer mellan insug och kompressor för att rymma fördelaren under kompressorn.
Vi kapade bort botten på torrsumpstråget och gjorde en egen våtsump, så nu kan man välja sump. Vi kommer köra samma system som i fjol en våtsump med extern pump och 3 liters ackumulator.
mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
snygga jobb som vanligt i lycksele
intresant olje tråg och olje system kan du berätta lite mer?
intresant olje tråg och olje system kan du berätta lite mer?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Det följde med en komplett torrsump till nya motorn, men pga utrymme mm ville vi köra med samma system som i fjol, så vi kapade av tråget så vi fick bort torrsumpen.Jens Gustavsson skrev:snygga jobb som vanligt i lycksele
intresant olje tråg och olje system kan du berätta lite mer?
Svestade dit en fläns och gjorde ett nytt tråg (våtsumpen på bilden) som vi bultar ihop med övre delen, det är delbart alltså.
Så nu kan vi lätt kolla lager utan att hålla på med massa jobbiga packningar.
Vi har även en 3L ackumulator som ger tryck om trycket skulle bli dåligt vid inbromsning etc.. även bra vid start, oljetryck innan man trycker på start
mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se
Grym film på en grym bil , har sett den live ett par gånger .
Inte många sek. marginal i slutet .
mvh
Fredrik
Inte många sek. marginal i slutet .
mvh
Fredrik
Opel som racebil, volvo som lekbil och Saab 95 aero som familjebil
Sponsor: www.Tomsan.se
Sponsor: www.Tomsan.se
Vi har monterat in motorn igen i helgen.
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Nu har vi startat upp motorn, startade upp direkt men gick väldigt fett, rann metanol ur avgasrören, efter lite tuning på sliden i barrelvalven gick den klockrent. ca 60L soppa gick det på 3 starter. Mycket gick åt i början när det va fel.
MEN VILKET GASSVAR!!
MEN VILKET GASSVAR!!
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se