
Ruggit bra sida för dom som vill bygga egen vagga.
Re: Ruggit bra sida för dom som vill bygga egen vagga.
Den där sidan var INTE dum den! 

Dodge Charger ´66 (Glidar Bil)
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 391
- Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
- Ort: Harads
- Kontakt:
Byggbeskrivningen var inte dum 
Den är faktiskt i stort sett identisk till den som en kompis har, fast den här såg nog lite stadigare ut och smörjnippeln var inte dum heller. Var nästan lite overkill med alla extra stöd med tanke på att kompisens vagga har hållt fint för en Charger -69 i olika positioner i ca 3½ år nu
Har tyvärr inga riktig bra bilder på den, men här ser man då hur den ser ut iaf.




Den är faktiskt i stort sett identisk till den som en kompis har, fast den här såg nog lite stadigare ut och smörjnippeln var inte dum heller. Var nästan lite overkill med alla extra stöd med tanke på att kompisens vagga har hållt fint för en Charger -69 i olika positioner i ca 3½ år nu

Har tyvärr inga riktig bra bilder på den, men här ser man då hur den ser ut iaf.



-
- Forumsberoende
- Inlägg: 916
- Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
- Ort: surahammar
cab skrev:jag är lite kluven om såna där
jag menar - om bilen är så dålig att man måste snurra runt den...
är det då så bra att just snurra runt den när den är så dålig...
Bilen kanske inte behöver vara i dåligt skick.. många använder en vagga pga av att dom vill ha bättre arbets position istället för att tex ligga på golvet och skrapa underreds massa och lättare att laga plåt.
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Man ångrar ju bittert att man inte byggde en vagga för 15 år sen, underlättar ju hur mkt somhelst om du ska vara under bilen och svetsa/slipa/skrapa/blästra.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
- Ort: Mora
- Kontakt:
Bra tips där med ritning och allt. Jag måste bygga en vagga och funderar om jag ska bygga en från scratch eller utgå från en färdig produkt.
Hittade detta motorstöd på DUAB http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3274
Om man köper två sådana och förbinder dem med fyrkantsbalk så har man en konstruktion liknande den i länken. 545:- /st är väl inte så farligt. Då har man motorstativ på köpet.
Har mailat dem en fråga om mått. Det kritiska är väl att den är tillräckligt hög och bred.
Nån som gjort något liknande?
/Hakke
Hittade detta motorstöd på DUAB http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3274
Om man köper två sådana och förbinder dem med fyrkantsbalk så har man en konstruktion liknande den i länken. 545:- /st är väl inte så farligt. Då har man motorstativ på köpet.
Har mailat dem en fråga om mått. Det kritiska är väl att den är tillräckligt hög och bred.
Nån som gjort något liknande?
/Hakke