Den lösning har jag funderat på många ggr. Man tycker att pumpgränsen borde brytas igenom så lätt bara. Väldigt lågt flöde i förhållande till laddet på en moppe..
Skulle nog kört med go-kart drev och kedja då kan man nästan få 1:10 drevning och komma upp i riktiga varv!
Då bryts ju pumpgränsen ännu tidigare iofs.. hmm..
Kanske bättre att inte varva så mkt.
Har frågat runt lite om att bygga en sån här kompressor. Flera säger att varvet blir för lågt för att kunna ladda. Men kompressorerna på bilderna ovan ä väl gamla turboaggregat?
nej! varför bygga överladd på en tvåtaktare?????
1. var tar all ladd vägen när kolven går ner och öppnar insug och avgas samtidigt??? jo allt ladd som inte ens finns kommer att rusa ut u avgas röret!! eller???
2. det allra bästa att köra för att få en effektiv 2taktare är att bygga en avstämd avgaspipa! konan i början "drar" ur avgaserna och hjälper bränsle/luft blandningen att komma fram, slut konen, den som går i hop sätter stopp på det hela så ej alla goa ångor drar åt helvete ut i avgasröre.
jag har ett program på datan hemma där man kan skriva in alla värdem på motorn och får en skräddarsydd pip till just den motorn du har!