Tackar tackar!
Jag får stå för racerapporten fastän det var Simon som rattade!
Som sagt tidigare så bytte vi koppling, justerade bakvagn för mer antisquat och höjde fram så att vi inte skulle tappa framfjädrarna om den skulle resa sig "Gjorde det förra året på EDPS i Pite". Provkörde i måndags så Vemsboxen dog, men den räddande ängeln Emil kom i onsdags och hjälpte igång oss så Simon kunde göra några starter på onsdag natt. Allt verkade lira och vi laddade 1,8 bar så vi bestämde oss för att bara lasta och åka på fredagen.
Väl framme i Långnäs besiktade vi och brände fram till startplattan och insåg att vi var först där!! Kom på att vi inte släppt ut luft ur däcken så simon pysslade med det och jag hämtade videokamera, när jag kom tillbaka så var det vår tur så jag hann inte filma första resan..
Eftersom man egentligen måste ha chassiebesiktat under tio sekunder bestämde vi oss för att köra fullt de första 201 metrarna och sen slå av för att testa startvarv, 60fot och känna på växellåda/koppling.
Simon bromsade i mål på 10.3 och 144 km/h

Och om jag såg rätt så lyfte höger framdäck lite...
Allt kändes bra och vi vred på lite laddtryck, ca 0,1 - 0,2 bar till och släppte ur lite till luft "ca 0,5 bar tryck". Allt fungerade bra och Simon passerade mål på 9,54 s, 224 km/h och en sextiofot på 1,45 sek. Skitkul
Tredje repan missade Simon tvåan och på fjärde resan så pjongade det bara till och det var färdigkört!
En snabb analys så hade överfallet till bakre knutkorset gått sönder, men nu när vi lyft bilen hemma i garaget så ser vi att fyrlänksinfästningarna på bakaxeln släppt i svetsningarna, detta tror jag orsakade att knutkors och mellanaxel gick sönder. Måste påpeka att dessa infästningar redan var svetsade när vi köpte det påbörjade chassiet. Antar att killen inte tänkte att det skulle hålla för 600 hk!
Vi hade iallafall skitkul och är jättenöjda över dagen.
Här kommer en bild av haveriet!