min nya hojj

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
bozze86
Forumsberoende

min nya hojj

Inlägg av bozze86 »

kartongen borttagen
Bild

Plasten borta och bakre stötdämparen fastskruvad:
Bild

Nästan färdigmonterad:
Bild

Åkte bort till en polare på provtur:
Bild

Den är inte så liten som det ser ut:
Bild
Användarvisningsbild
Vrålapan
För mycket laddtryck

Inlägg av Vrålapan »

Det rackaren lär ju gå på bakhjulet redan på halvgas!!!!
Jag har ingenting att säga och jag tänker säga det högt!
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

Vrålapan skrev:Det rackaren lär ju gå på bakhjulet redan på halvgas!!!!
jag har redan fått lyft med den på inkörning... skeptisk till att den gör 45km/h.

sportluftfilter orginalmonterat. för 40 som ingenting tippar på att den gör runt 60 helt orginal
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

vad har jag gjort med den idag. jo skruvat lite och sedan gett den lite mer mil på mätaren

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

skall testa att slänga i ett 88 munstycke för att se om den går bättre. den går ganska så mycket för snålt vad det verkar som
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

när man började få den att gå bra så händer detta. en packbox åt helskottan. började läcka olja ifrån tändningssidan.

en packbox satt sne och en annan har det slitits bort gummi så det sprang läck. fabrikationsdel skall få fram packbox till det och kanske ersättning för jobbet man får lägga ner på en 4dagar gammal hoj som gårr 9mil.

denna packboxen e trasig som sitter på startmotor drevet
Bild
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

packboxen bytt.. och nu har den slutat att läcka. men den går skit den dör efter korta sträckor och går att starta efter att den har fått stå en stund och verkar bli ganska varm. ventilspelet står rätt osv. sitter en 16mm gasare orginal på denna på orginal 50cc. men att den dör det gillar jag inte. har lekt lite med bestyckningen men det går inte bättre för det
Användarvisningsbild
robinmoppe
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av robinmoppe »

bozze86 skrev:packboxen bytt.. och nu har den slutat att läcka. men den går skit den dör efter korta sträckor och går att starta efter att den har fått stå en stund och verkar bli ganska varm. ventilspelet står rätt osv. sitter en 16mm gasare orginal på denna på orginal 50cc. men att den dör det gillar jag inte. har lekt lite med bestyckningen men det går inte bättre för det
kan vara cdi boxen eller tändspolen?
244 -88
245 -84 etanolbil
http://www.garaget.org/robinmoppe" onclick="window.open(this.href);return false;
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

cdi boxen tror jag inte det är då jag vet att den jag använder fungerar och är bättre. skall ge avgaset 0.10 i spel imorron. byta soppa slang och sen kolla testa
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

fick den att gå skapligt. men trycker fortfarande ut sig olja och går skit. piskade han lite den senaste tanken 0.5liter milen grrr. skit motor när jag har pengar inköps det en lifan 110cc till 125cc om man hittar till rätt pris
RStenmark
För lite laddtryck

Inlägg av RStenmark »

Försök hitta en Lifan125cc eller Jialing 124cc :thumbright:
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

RStenmark skrev:Försök hitta en Lifan125cc eller Jialing 124cc :thumbright:
sugne på en 125cc lifan. med stora ventiler men har inte hittat och lär la kostar över 3k i sverige. har abra 2000:- just nu ca att lägga på motor. men hittar ingen så pass billig lifan
RStenmark
För lite laddtryck

Inlägg av RStenmark »

Har en helt fungerade Lifan 120 står dock saknar den toppen pga jag tog den till ett trim projekt.
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

RStenmark skrev:Har en helt fungerade Lifan 120 står dock saknar den toppen pga jag tog den till ett trim projekt.
jag är ute efter en komplett motor om inte kräver oljekyl och som bara är att bulta i som har ljusspole
Skriv svar