Jag är nu inne på planer att turbokonvertera min 240 GL -89a och köra så utan att regbesikta..
Vad händer ifall polisen stoppar en och märker att den är turbokonverterad?
Endast ombesiktning? Böter? Ryker körkortet?

Mvh Marcs
de kräver ofta intyg som kan va nära omöjliga att få fram gällande att motorn värkligen är helt orginal.fredde_vit_pv skrev:jag kan inte se vad som skulle komma till förutom " plocka av turbon och grejerna, åka och besikta den igen.. förutomMarcs skrev:Åh fan..
Jag som trodde det bara var att
Men inget är väl så lätt som man tror!
att regbes är dyrare och noggrannare!
/F
ja, det skulle inte förvåna mig,det kanske är så illa!Jens Gustavsson skrev:de kräver ofta intyg som kan va nära omöjliga att få fram gällande att motorn värkligen är helt orginal.fredde_vit_pv skrev: jag kan inte se vad som skulle komma till förutom " plocka av turbon och grejerna, åka och besikta den igen.. förutom
/F
tror att inge "tox" fick ett helvete med nått liknande?
på nyare bilar är det mest problem.
Stämmer bra. Har man hamat i den karusellen kan det bli ett helsike att ta sej ur med intyg o.s.v fast motorn är helt återställd till orginal.Jens Gustavsson skrev:de kräver ofta intyg som kan va nära omöjliga att få fram gällande att motorn värkligen är helt orginal.fredde_vit_pv skrev: jag kan inte se vad som skulle komma till förutom " plocka av turbon och grejerna, åka och besikta den igen.. förutom
/F
tror att inge "tox" fick ett helvete med nått liknande?
på nyare bilar är det mest problem.