BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tackar !
Jag är osäker var gränsen för 4-länk klassningen egentligen går.
Hade jag skrivit reglerna skulle nog nya fästen i golvet klassat upp bilen ?
Nya fästen på axeln borde däremot vara godkänt, skulle väl gå att bygga en Volvo eller jänke axel med Opels konstiga mitten infästning i golvet ?
Funderar på ny insprutning, Haltech F3:an klarar bara 1.5 bar och jag laddar över 1.8 bar så det är inte riktigt hälsosamt.
Någon som har tips på billig insprutning förutom MS och VEMS ?
Hur mycket sämre greppar ET street Radial mot vanliga ET street ?
Jag är osäker var gränsen för 4-länk klassningen egentligen går.
Hade jag skrivit reglerna skulle nog nya fästen i golvet klassat upp bilen ?
Nya fästen på axeln borde däremot vara godkänt, skulle väl gå att bygga en Volvo eller jänke axel med Opels konstiga mitten infästning i golvet ?
Funderar på ny insprutning, Haltech F3:an klarar bara 1.5 bar och jag laddar över 1.8 bar så det är inte riktigt hälsosamt.
Någon som har tips på billig insprutning förutom MS och VEMS ?
Hur mycket sämre greppar ET street Radial mot vanliga ET street ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
- Ort: Uppsala
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Har köpt nya däck, drag radialer.










Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tack, tyvärr blev det lite för bra grepp som väntat...!!
Haveri på diffen, nåja, den håll ju för en start med dessa däck....
Bjuder på lite bilder iallafall.


Såg att det var några som betalade bra för extra utrymme mellan motor och kylare, skulle kanske sälja 50 mm...


Haveri på diffen, nåja, den håll ju för en start med dessa däck....

Bjuder på lite bilder iallafall.


Såg att det var några som betalade bra för extra utrymme mellan motor och kylare, skulle kanske sälja 50 mm...



Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Bjuder en tusing för dom 5 centimetrarna 

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Ingen som ska åka där iaf 

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Ja den platsen hade man gärna haft
Jag fick en kylfläkt från en Volvo 940 automat , riktigt rejäl sak
Men de där 50mm saknas.....
Jag har ju kylproblem med hög vatten temp på min , kö körning funkar inget vidare , dock har jag börjat tänka i banorna att det helt enkelt inte kommer ut någon luft ur mitt trånga motor utrymme så det kanke inte är ett fläkt problem ?
Hål i huven hade nog gjort susen , men det är jag inte så sugen på.
Nog med "Off topic"
Hoppas det löser sig med bakaxlen
Varför inte ett VEMS ? funderar själv på ett...

Jag fick en kylfläkt från en Volvo 940 automat , riktigt rejäl sak

Men de där 50mm saknas.....
Jag har ju kylproblem med hög vatten temp på min , kö körning funkar inget vidare , dock har jag börjat tänka i banorna att det helt enkelt inte kommer ut någon luft ur mitt trånga motor utrymme så det kanke inte är ett fläkt problem ?
Hål i huven hade nog gjort susen , men det är jag inte så sugen på.
Nog med "Off topic"
Hoppas det löser sig med bakaxlen

Varför inte ett VEMS ? funderar själv på ett...
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tackar !
Jag svetsade diffen för att kunna köra Höst tävlingen i Piteå.
Diffen höll då men ingående axeln är lång och smal på Opel bakaxeln och den skruvade sig och det blev obalans i tredje starten.
Fick ner 60 fots tiden till 1.8 medan det höll ihop vilket är en förbättring med 0.5 sekunder. Detta både tack vare svetsad diff och de nya Dragradial däcken.
Kan meddela att det bettar nånting oerhört med Dragradialer utan att de är värmda med burn-out.
Jag ska försöka göra en kraftigare ingående axel om det är möjligt.
Jag svetsade diffen för att kunna köra Höst tävlingen i Piteå.
Diffen höll då men ingående axeln är lång och smal på Opel bakaxeln och den skruvade sig och det blev obalans i tredje starten.
Fick ner 60 fots tiden till 1.8 medan det höll ihop vilket är en förbättring med 0.5 sekunder. Detta både tack vare svetsad diff och de nya Dragradial däcken.
Kan meddela att det bettar nånting oerhört med Dragradialer utan att de är värmda med burn-out.
Jag ska försöka göra en kraftigare ingående axel om det är möjligt.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Angående ingående axeln, så kolla runt lite på rally-sidor med annonser, www.resultatservice.com t.ex, Rallyåkarna brukar ju byta ut både alu-struten och axeln mot starkare doningar.
Ascona A har väl stålstrut original.
Finns en finsk hemsida där de visar hur man bygger en egen kraftigare axel i struten. Ska kolla efter adressen.
Hitta den.
http://users.telenet.be/jov/opeltuners/ ... bemod.html
Finns en finsk hemsida där de visar hur man bygger en egen kraftigare axel i struten. Ska kolla efter adressen.
Hitta den.
http://users.telenet.be/jov/opeltuners/ ... bemod.html
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 136
- Blev medlem: mån jul 18, 2005 10:49 am
- Ort: Trollhättan
- Kontakt: