Enda vettiga av dagen blev att jag tog licens. Annars så hittade jag varför den går kass. Toppackningen är skrot. Blir att riva och göra om göra rätt på massa småsaker nu. Tex så var fjädrarna så mjuka ibak att mina goa rejsdäck tog i innerskärmen vid launch. Var som att rycka handbromsen typ
Rivit mer i detta nu. Packningen var inte så dålig, orsaken var snarare att ena turboaggregatet blivit oljefyllt. Men nu är det iaf ARP-bult i toppen, och satt insugspackningen åt rätt håll (Hade vänt fel så ca 1/5del av 1 & 4 insug var täckta av packningen)
Går väl sådär. Inte jättesugen på att meka just nu. Men det är egentligen bara nån timmes jobb kvar innan den är fit for fight igen. Men nu sitter det en HX40 med pulssplitgrenrör där istället.
Njae, jag håller på att småpula med bilen... Tyvärr så gick nog topp-packningen idag så nu gömmer jag nog undan den över vintern. Fullt med geggimoj på stickan och vevhusventen.
Var och gjorde hjulinställning idag, 4-hjulsmätningen var nästintill perfekt. Lika bra om inte bättre som en fabriksny bil Inte illa inmåttad bakvagn alltså
Så ser det ut just nu iaf. Ska börja med vinterns projekt. Lutar åt ett DTA-sprut istället & riktig mappning och rullande landsväg. Bur. Och ett riktigt ordentligt elsystem.
Hej! jag kanske e lite tjatig, men jag skall snart börja byta bakvagn på min ascona så jag vill se bilder på hur du satt balken i karrossen vart man måste kapa hål måste bmw balken modifieras hur du måttade in balken i bilen mm mvh Erik