är sånt där prat som brukar se till att hålla igång byggen här nere i sthlm kan jag säga hehe.Galant turbo skrev:Thorsella skrev:För övrigt så insåg vi i kväll att den kommentar som nämns oftast i garaget är "det går inte" fast oftast i kombination med " jävla skitbilshelvete, bayerska läderhomon, biltemadynga, -är du dum i hela huvet?, nu ger jag fan upp, ska fan köpa en Toyota, den passar ju inte, -idiot, hur fan kan man mäta så fel?, oj - den här ska ju in också, -men hur kan man vara så jävla dum?, -man kanske kan kapa lite, -va fan är det här för slang/kabel, snart är det provstart, -fan vi säljer skiten, - nu åker den på stena metall, men hur gör vi med vevhusventilationen? - Håll käften!, -är det du eller jag som är dum i huvet nu? och så vidare...
Så i stort sett går det bra
BMW 750 V12 Dubbelturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
Galant turbo skrev: Så i stort sett går det bra
Roligt att höra

500 hk hade väl vart enklast att ta ut i en 735a med m30 och hx50 lr nått annat lasbilsaggregat....
Att bygga en V12 Bi-turbo , med "production look" är något helt annat , äpplen å päron å sånt

På min 635a har jag under 10mm frigång till rambalkar , styrstag mm. på flera ställen , och det har inte tagit i ännu , men det är ju jobbigt att behöva bygga om.
Hoppas det löser sig , även med denna eviga vevhusventilation

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Börjar dra ihop sej, tror inte på en OSCAR, men kanske.....
En film, eller två, kanske, kommer det att bli! Så svårt att få någon som är dum nog att filma bara. -Ingen merit direkt att ställa upp på att filma något som troligen kommer att sluta i tårar...
Håll i er nu, jag får resning iaf!:

Dags att stänga huven och vrida på nyckeln........

-Men vad händer nu då?
En film, eller två, kanske, kommer det att bli! Så svårt att få någon som är dum nog att filma bara. -Ingen merit direkt att ställa upp på att filma något som troligen kommer att sluta i tårar...
Håll i er nu, jag får resning iaf!:

Dags att stänga huven och vrida på nyckeln........

-Men vad händer nu då?
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
-
- Forumsberoende
Vilken cliffhanger du lämnade oss med!!
Vrid på nyckeln och filma! Det här projektet är ju helt underbart, ser ju fabriksgjort ut! (Sen att ni har haft så mycket motgångar som ni sedan har i textförfattandet omvandlat till stor komik för oss andra gör ju inte saken sämre!
)
/David

Vrid på nyckeln och filma! Det här projektet är ju helt underbart, ser ju fabriksgjort ut! (Sen att ni har haft så mycket motgångar som ni sedan har i textförfattandet omvandlat till stor komik för oss andra gör ju inte saken sämre!

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Cliffhanger var rätt ord..
Uj uj! Nu är det spännande.

Uj uj! Nu är det spännande.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Tackar alla för era komentarer, det är ju rätt kul att det uppskattas när vi bjuder ut våra bloopers. Tror de flesta har lite motgångar men väljer att inte bjuda på det, -och det är nog ganska smart att göra så
Avslutningen igår kan ju beskrivas som en 14årings första kontakt med det motsatta könets trevande händer. -Den tyska porrfilmsvarianten hade låtit
.

Avslutningen igår kan ju beskrivas som en 14årings första kontakt med det motsatta könets trevande händer. -Den tyska porrfilmsvarianten hade låtit
-Men nu var det ingen porrfilm utan en buskis så jag fick en stråle bensin i ögat sen gick jag hem och drack öl tills jag inte minns nått mer..." jaaaa jaaa ich spritze, ahhhhhhhhhh -sehr guht"
.
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Det är ju bara ta nya tag
Gick något sönder, eller var det bara de sedvanliga läckagen

Gick något sönder, eller var det bara de sedvanliga läckagen

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Det var slanganslutningen till den ena extraspridaren som valde att spraya lite, har inte riktigt rett ut varför, nya slangar och klammer och bra åtdraget, -märkligt....
Bästa sortens inkörningsolja blir det, här snålas det inte:

Äntligen står man vid pärleporten, Undrar om Sankte Per släpper in oss, eller ut kanske....

Bästa sortens inkörningsolja blir det, här snålas det inte:

Äntligen står man vid pärleporten, Undrar om Sankte Per släpper in oss, eller ut kanske....

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Kul med lite motiverande komentarer!
Hade gärna uppdaterat med en rolig film eller något annat komiskt, men nu är jag bara trött och bitter. Kylaren jag köpte visade sej vara skrot i sista sekunden. Skulle ansluta slangarna för kylningen till automaten, -tja i vadå? -inte i gängorna som är brukligt för dom har nog säljaren kvar i sina slangar
Då har man plötsligt två odugliga kylare...
Som om det inte vore nog med oflyt så har någon kretin backat in i den finare 750in och skrotat kofångaren bak! Men hade lämnat en lapp så vi har fyllt skaderapport, en hederlig prick i världen iaf.
EDIT: Killen som sålde kylaren visade sej också vara en hedersknyffel och ska betala tillbaka pengarna!
Hade gärna uppdaterat med en rolig film eller något annat komiskt, men nu är jag bara trött och bitter. Kylaren jag köpte visade sej vara skrot i sista sekunden. Skulle ansluta slangarna för kylningen till automaten, -tja i vadå? -inte i gängorna som är brukligt för dom har nog säljaren kvar i sina slangar

Som om det inte vore nog med oflyt så har någon kretin backat in i den finare 750in och skrotat kofångaren bak! Men hade lämnat en lapp så vi har fyllt skaderapport, en hederlig prick i världen iaf.
EDIT: Killen som sålde kylaren visade sej också vara en hedersknyffel och ska betala tillbaka pengarna!
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
TUR I OTUREN

Galant turbo skrev:Kul med lite motiverande komentarer!
Hade gärna uppdaterat med en rolig film eller något annat komiskt, men nu är jag bara trött och bitter. Kylaren jag köpte visade sej vara skrot i sista sekunden. Skulle ansluta slangarna för kylningen till automaten, -tja i vadå? -inte i gängorna som är brukligt för dom har nog säljaren kvar i sina slangarDå har man plötsligt två odugliga kylare...
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
- Daniel-635
- Forumsberoende
Eftersom han figurerat tidigare i tråden vet jag att ni gjort det innan.
Och även om han är en hårt anlitad kille i V12 branchen , så tycker jag att det är dags att ni ber om lite hjälp igen.
Ring hit proffset igen vetja så det blir lite åka av
http://www.youtube.com/watch?v=Www2WXFObsI
Han kan säkert ta med en ny kylare från staterna i handbagaget
Kan ju bara inte gå fel
Och även om han är en hårt anlitad kille i V12 branchen , så tycker jag att det är dags att ni ber om lite hjälp igen.
Ring hit proffset igen vetja så det blir lite åka av

Han kan säkert ta med en ny kylare från staterna i handbagaget

Kan ju bara inte gå fel

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Hoffen kan man lita på! Han levererade vad han lovat! Cool kille fixar kylningenDaniel-635 skrev:Eftersom han figurerat tidigare i tråden vet jag att ni gjort det innan.
Ring hit proffset igen vetja så det blir lite åka av![]()
Han kan säkert ta med en ny kylare från staterna i handbagaget![]()
Kan ju bara inte gå fel

Jag ska inte ens försöka att ursäkta det tempo det varit ett tag men det där med den trasiga inköpta kylaren tolkade reptilhjärnan som en motgång och man hamnade lite i soffgropen. En annan faktor som spelade in lite är det faktum att det är gott med sprit, speciellt om det är absint och den är 70%. Är fysiskt omöjligt i min ålder att kombinera en kvälls konsumerande av denna mytomspunna dryck och sedan göra något smartare än att skära av sej örat och posta det till en föredetta flickvän, blir ju inte mycket skruva då ju

Men en "ny" baywatch-kylare sitter på plats, inkopplad och klar. har även plockat ur alla tryck/sugrör, moddat, monterat tillbaka, plockat ut, moddat, monterat tillbaka och gråtit en skvätt ungefär 300 gånger. Fruktansvärt frustrerande när man tycker att man är klar så dyker det upp en detalj till som bara "omöjligt" går att få dit. Är ju helt idiotiskt det här, det man lägger mest timmar och slit på är just det som aldrig kommer att synas och att man gör det just därför att det inte ska synas. Nästa projekt ska bli en Supra med neon under och en dumpventil kopplad till en megafon, orginal annars...
Men bilder är ju kul! Den äckliga absinten och införskaffaren av denna syns på den första bilden, eftersom det är hans fel att bilen inte är på gatan så har jag dolt plytet lite:

Projektkumpanen som är en jäkel på plåt och svets fick ta på sej att sammanfoga downpipesen med de (tomma) kattarna. Punktat och klart här:

Vi tyckte även att det var en bra idé att använda hederliga skruvflänsar så att det skulle kunna gå att dela på systemet efter en tid, punktat här:

Downpipesen vs kattarna, vad gick fel här då? Skall det vara så jävla svårt? Hur hög är radonhalten i ditt hus?

Det här kan ju omöjligt passa!

Ligger en videokamera i hallen nu....
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)