Sug kamm i turbo motor?
- abdominazer
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: mån jun 27, 2005 4:16 am
Sug kamm i turbo motor?
Tänkte höra ifall det är lönt å trycka i en sugkamm i min audifemma som är nästan original, som när på turbo/sprut (Hx50/Autronic). Ger det nåt eller är det bortkastade pengar?
Audi 200 TQ 12.38@181 med E85!
Är det en 10V eller 20V? (enkel, eller dubbel)
Skillnad i duration/lyft?
Skillnad i duration/lyft?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- abdominazer
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: mån jun 27, 2005 4:16 am
Mer duration och lyft är alltid bra för att få mer sugmotor. Men bygger du med fel grejer runt om så motorn inte får andas ut fungerar det ju inte. Det här har diskuterat väldigt många gånger här. Läs Jens turbo-artiklar så får du en lite pekpinne om varför det fungerar..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
7A kammen gör att den orkar hålla laddtrycket uppe längre upp i registret, men en HX50 borde orkar leverara så mkt luft så det funkar nog liuka bra med original. Men jag skulle stoppa ner en 7A kam.
Pizza
Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
- abdominazer
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: mån jun 27, 2005 4:16 am
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre dec 22, 2006 10:08 pm
- Ort: Luleå, Hertsön
Jag åker med kam från en sug -86:a i min 10v, funkar fint tycker jag. Har dock inte åkt med orginalkammen sen före bytet till större spridare men slöare borde den vara. Åkte 12.99@173 blås i höstas på Långnäs med spinnande gatdäck o 2.1 i 60-fot på en blandning av 95 o 98 (feltankning!!!)
Kostnaden för en sugkam e väl försumbar eller??
Kostnaden för en sugkam e väl försumbar eller??
Audi 100 tq Megasquirted
Hembyggd 8m pråm med Perkins diesel
Hembyggd 8m pråm med Perkins diesel