Sug kamm i turbo motor?

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Användarvisningsbild
abdominazer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: mån jun 27, 2005 4:16 am

Sug kamm i turbo motor?

Inlägg av abdominazer »

Tänkte höra ifall det är lönt å trycka i en sugkamm i min audifemma som är nästan original, som när på turbo/sprut (Hx50/Autronic). Ger det nåt eller är det bortkastade pengar?
Audi 200 TQ 12.38@181 med E85!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Är det en 10V eller 20V? (enkel, eller dubbel)
Skillnad i duration/lyft?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: ryktene sier att på SQ motorene stod det sugmotorkammer i..
har virkeli lett på nettet, å kun fått en reply på dette.... ingen som kunne bekrefte det...
sugmotorkammene løfter nokk noe mer.(1,5-2mm)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
abdominazer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: mån jun 27, 2005 4:16 am

Inlägg av abdominazer »

inga fler som har synpunkter?
Hur gör man på volvo motorer?
Audi 200 TQ 12.38@181 med E85!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Mer duration och lyft är alltid bra för att få mer sugmotor. Men bygger du med fel grejer runt om så motorn inte får andas ut fungerar det ju inte. Det här har diskuterat väldigt många gånger här. Läs Jens turbo-artiklar så får du en lite pekpinne om varför det fungerar..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Pizza
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Pizza »

7A kammen gör att den orkar hålla laddtrycket uppe längre upp i registret, men en HX50 borde orkar leverara så mkt luft så det funkar nog liuka bra med original. Men jag skulle stoppa ner en 7A kam.

Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
abdominazer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: mån jun 27, 2005 4:16 am

Inlägg av abdominazer »

nu funkar det inte med 7a då min är 10v
Audi 200 TQ 12.38@181 med E85!
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Jag hade satsat på någon lite trevligare kam för turbo motorn i stället Domenic.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
turbolovern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: fre dec 22, 2006 10:08 pm
Ort: Luleå, Hertsön

Inlägg av turbolovern »

Jag åker med kam från en sug -86:a i min 10v, funkar fint tycker jag. Har dock inte åkt med orginalkammen sen före bytet till större spridare men slöare borde den vara. Åkte 12.99@173 blås i höstas på Långnäs med spinnande gatdäck o 2.1 i 60-fot på en blandning av 95 o 98 (feltankning!!!)
Kostnaden för en sugkam e väl försumbar eller??
Audi 100 tq Megasquirted

Hembyggd 8m pråm med Perkins diesel
Skriv svar