Audi 90 quattro -88 V8 biturbo - Till salu

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Härligt bygge, skönt ljud i 8:an :D
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.

Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?

Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

_JP_ skrev:Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.

Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?

Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.

/ Johan
Testa byt till en grövre kabel, troligen skiljer det en del i kw i startmotorn dem emellan också, det brukar det iaf göra på bmw's motorstorlekar.
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Turbokoftan skrev:
_JP_ skrev:Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.

/ Johan
Testa byt till en grövre kabel, troligen skiljer det en del i kw i startmotorn dem emellan också, det brukar det iaf göra på bmw's motorstorlekar.
Jo de gör de nog på audis också. Då ska jag prova byta kabel till att börja med. Kabeln är lika tjock som original på den 5cylindriga fast går nu ända bak till skuffen, så de blir väl lite klent.

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..

På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.

/Jonas
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

backeliten skrev:Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..

På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.

/Jonas

Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.

Ikväll har jag gjort en liten lambdadisplaylåda, kan fixa bild på den sen.

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
jimmy persson
För mycket laddtryck

Inlägg av jimmy persson »

_JP_ skrev:
backeliten skrev:Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..

/Jonas

Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.

/ Johan
blev det en natt display?? :)
Bild
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

jimmy persson skrev:
_JP_ skrev:

/ Johan
blev det en natt display?? :)
Nja den är tänkt att fungera även på dagen :) har ljusskydd runt displayen
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
jimmy persson
För mycket laddtryck

Inlägg av jimmy persson »

_JP_ skrev:
jimmy persson skrev: blev det en natt display?? :)
Nja den är tänkt att fungera även på dagen :) har ljusskydd runt displayen
Gangsterkepps :hihi:
Bild
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Har i helgen varit och provat 402 meter igen. Lyckades inte med en hög 11 som målet var, men är inte så långt ifrån med bästa tiden 12.12 190 kmh och en 60 fot på 1.965. Men bilen höll både dit och hem så de får man väl anse som godkänt :D.

Såhär såg de ut:
http://www.youtube.com/watch?v=1ExcEkEw5uI

Mina batteriproblem försvann då jag drog en till kabel från batteriet till startmotorn och bytte batteri, så de va ju skönt.

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

Inlägg av henkeboi »

fint drag i kärran!
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Jaha dags för en liten uppdatering.

Det har inte hänt mycket med bilen, den har bara stått i ett garage hela vintern.

Men den här veckan har jag kopplat in vatteninsprut med två munstycken framför varje turbo. Vet inte om de vart någon större skillnad men förbränningen sägs väl ska bli kallare.

Testade nån vända på 402 meter idag också. Vart 12.33 som bäst men var riktigt varmt och jävligt ute och de är ju inte bilens favoritväder då den inte har intercooler.

Men nu tänkte jag sälja bilen då jag har andra projekt som äter upp min lediga tid.

Här är annonsen för den som är intresserad:
http://www.blocket.se/vi/21812187.htm

Kan väl lägga på en liten en sävarrabatt kanske :D

Mvh Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Skriv svar