som tidigare i sommar så fortsätter denna välbyggda men ganska jordnära motor att imponera.
laddtrycket sjönk på höga varv men ändå så vart max effekt mellan 8200- och max varvtalet vid bromsningen 8700rpm.
trycket börjar komma vid ca 4500rpm sen fullt tryck vid 5500-6000 sen full effekt till varvstoppen på 9000rpm

jo den HX55 turbon fick jobba

66mm in och 82mm ut och #25 avgashus och gissar mellan 834-886 hk(helt sjukt) men ändå så var avgastrycket ett par hekto under laddtrycket.
vid 1.8 bar var avgastrycket bara kring kilot tror jag?
svårt att säga vad motor effekten är men......
709whp / 0.85 (15% drivline förlust) = 834 motor hk
709whp / 0.80 (20% drivline förlust) = 886 motor hk
gustav vad skulle din motor ge med en 76mm HX60 turbo och 2.8bar laddtryck som dina saab konkurrenter laddar?
