
det är lika bra att byta ut skiten då jag ändå ska byta till automatlåda,
bygga om bakvagnen (pga airride) samt dra om till 12 volt

Ha tänkt att de ska va lite mer show än go på motorn eftersom den kommer sitta i en kustom bil (chev -51), är dock aldrig fel med lite extra
hästar.
Ha tänkt ta motor och låda ur en van jag
fått tag i eller ifall jag få tag i nått prisvärt från annat håll.
Enda nackdelen jag hört om vanmotorerna (350tbi) är att dom är smoggad och 2bultade...äre några fler nackdelar? Ha tänkt byta ut kolvar till högre
komp.
Ha tänkt ut ett motorrecept lite ungefär (inte spikat än, så kom med bra tips)
Här kommer lite om vad ja tänkt:
Block: 350 5.7L som blir honat
Kolvar/lager/bottendel:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
kolvar som ska ge compression ratio 10.72:1 with a 64cc head.
Har tänkt använda standard vev och stakar.
Kamaxel:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
En Comp cams pinne med 230/230 i duration @ 050 inch lift
Toppar:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Ett par GM performance Vortec toppar med 64cc förbränningsutr.
Insug:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Weiand Air strike Vortec dual plane insug
Förgasare:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Edelbrock 18059, 650cfm
Tändning:
Blir orginal med ignitor till å börja med.
Headers:
Är inte riktigt bestämt än pga plats i motorutrymmet, men blir nått liknande:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Motorreceptet är inte spikat på något vis och inga grejer är beställda än,
så tips om hur de kan bli bättre/hållbarare/billigare är väldigt varmt välkomna om ni vet vad ni snackar om

Bilen ska ha automatlåda, troligtvis TH350 och ska gå köra med skaplig
soppa ekonomi, både cruisa och gasa lite då man får lust.