Motorförening, Dragstrip planer!

Tjata om vad som helst .
Raceready
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Motorförening, Dragstrip planer!

Inlägg av Raceready »

Tjena!

Jag tänkte kolla intresset här på STS ang att gå med i SHRA Umeå och starta en sektion som jobbar med planering av en dragstrip i Umeå, bilutställningar, motorrelaterade happenings mm mm.

Jag har personligen jobbat med planer inför en dragstrip i Umeåområdet ett tag nu. Jag har haft kontakt med både ordningsmakten och kommunen och har hittills bara fått positiva reaktioner. Jag har även lyckats få fram div kartor på flera områden runt Umeå som skulle kunna vara aktuella för en ev bana (tips från polisen). Jag har även arbetat en hel del med mer saker som rör just detta men med risk för ett bokslutslångt inlägg så tar jag de på kommande möte.

Jag har lagt ut denna förfrågan på fler motorforum och fått bra respons :) Hoppas på att få det här med...

Om ni är intresserade av att jobba för detta så Pma erat Namn, Telnr, Mailadress till mig. Om ni hellre mailar så gör detta på magnus@erikssonenterprises.se Detta för att jag ska kunna kontakta er inför kommmande möte.
Mvh//
Magnus Eriksson

Speedlimits are for streetracers! Real Racers don´t have any ;)
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck

Inlägg av Peter L »

Låter kanon detta! Kommer bli det bästa som hänt Umeå på väldigt länge! Hur mycket av ens fritid komer det ta om man går med? Har tyvärr väldigt dåligt av den varan.

Mvh Peter
Peter Lindberg
0768032059
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det låter ju mycket intressant, det är ju märkligt att alla vi som bor i och nära Umeå ska behöva åka så långt för att hitta till evenemang. Jag tänker på Åmsele, Fällfors, Piteå/Långnäs, etc..

Du har PM.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Raceready
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Raceready »

Givetvis kommer det att krävas en hel del jobb :) Men jag tror att även om man har tight med tid så går det alltid att göra en skillnad :) Man kan ju inte göra annat än att lägga den tid man har över...

Ja helt klart en bit att åka, vi som ska vara Norrlands huvudstad! Men iofs så har vi en del som motarbetar denna typ av aktiviteter tyvärr... Miljöaktivister, fågelskådare mm mm. Men den debatten tar jag gärna :)
Mvh//
Magnus Eriksson

Speedlimits are for streetracers! Real Racers don´t have any ;)
Skriv svar