Koens 142

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

That car will be nice i think, really nice!

About turbo choise you are right, reading here can give some "damages" =)
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

May I ask when its needed to fill the engine with betong? My engine won't be having a other crank cause I just can't find anything over here. The engine will not rev over 7500rpm. So when is it exactly needed, higher rpm range, at a certain amount of boost (in combination with the CR) or...

Went to different shops this month and I don't find much wich could be used for putting in the engine.

//Koen
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Can this be used for filling the block?

http://www.mapei.it/referenze/Multimedi ... jet_GB.pdf

//Koen
tor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis nov 11, 2003 11:23 pm

Inlägg av tor »

this is the shizniz u need
http://www.hardblok.com/info.html

or moroso block filler


u realy dont want construction "sement" in your block it often expands to mutch causing stress to the cylinders and also u often get cylinders out of roundness and will need reboring of the cylinders
tor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis nov 11, 2003 11:23 pm

Inlägg av tor »

tor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis nov 11, 2003 11:23 pm

Inlägg av tor »

varning this is an non revesible process and once the filler is cured it no way back remember add filler before boring the block due to the cylinder often gets out of roud.. fill to much and you will have cooling system troubles

filling to the top of the waterpump hole is most common. once it has cured dig out the blovkfiller around the waterpump hole to get the circulation back in the cooling system
tor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis nov 11, 2003 11:23 pm

Inlägg av tor »

the moroso site has an good instructions stress plates etc...
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

tor skrev:the moroso site has an good instructions stress plates etc...
thanks for the info, I think I might have found a supplier for it in england.

//Koen
tor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis nov 11, 2003 11:23 pm

Inlägg av tor »

what shop in england??
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

tor skrev:what shop in england??
www.performanceunlimited.co.uk
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Since spring is back in the country the temperatures outside allow me to work again on the car itself. I pulled the support arms and torque rods from the rear axle for letting it powercoating somewhere next week. I had some bad feelings about some spots on the car were the previous owner tried to hide the bad spots and yes my feelings were correct.

//koen
Senast redigerad av koenvbr den tis feb 28, 2006 6:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

grenror

Inlägg av koenvbr »

I tried last weekend to create a thing called "grenror" Don't know if it will be the final version though. Any tips on the do's and dont's are welcome, cause its my first design ever...


Bild
Senast redigerad av koenvbr den tis feb 28, 2006 7:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

That looks very smooth! :)
What will be the exhaust runner length when you're done with the merge/collector?
It would be nice with a photo from above too.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

mattias skrev:That looks very smooth! :)
What will be the exhaust runner length when you're done with the merge/collector?
It would be nice with a photo from above too.
With everything placed I guess about 80cm's when it arrives at the turbo

Picture from above:
Bild
Senast redigerad av koenvbr den tis feb 28, 2006 7:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Silence
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tis sep 28, 2004 3:37 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av Silence »

Verry nice mate!

Looks good i think!
Skriv svar