Svetsa grenrör svartstål?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Daniel 850
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

TTR Jompa skrev:
Daniel 850 skrev:om man snackar tig här måste ja kolla om nån kan svara på vad man ska köra med för rot gas om man ska använda de? likaså om hur man går till väga?

//Wigge
du kan köra samma gas som du kör till TIGen
Jag har 2st uttag på min klocka en flödeskran för TIGen och en till rotgas!
Nu brukar jag inte köra rotgas speciellt mycket (inte ens när jag kör RF)
Visst blir det bätte och snyggare med rotgas MEN det är mycket mer jobb!

/Jompa
tack! de är alltid bra å veta... ska testa när ja kör rostfritt nästa gång!

mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Vill man slippa rotgasen men ändå få en hyfsad yta på baksidan finns det en pasta som är typ som nedmalda pinsvetselektroder som man kan pensla på baksidan så förhindrar det svamparna. Blir inte lika bra som med rotgasen men betydligt bättre än inget.
Om ni tycker det är drygt med rotgasen på rf då ska ni bara veta hur det är med titan, där ska man fanme ha gas överallt när man håller på.
Senast redigerad av Ajden den lör sep 20, 2008 9:21 am, redigerad totalt 1 gånger.
SWR
Forumsberoende

Inlägg av SWR »

TTR Jompa skrev:Ja det var det ..MEN det hade varit bra med ett snabbfaktablad på några sidor där det viktigate står eller något och inte 400sidor ;)
/Jompa
Miller Welding har en gratis nedlastbar TIG-bok (PDF-filer) på såder 30-40 sider som dekker endel.. elektrode-typer,frekvenser,SquareWave,gassfløde pre- og post-weld,etc...

Jeg bruker et CEA 200 Matrix AC/DC apparat... Stor italiensk produsent. Var skeptisk,men det er MEGET god justerbarhet,lett å programmere og enorm kapasitet til å være bare 200 amp. Kan butt-sveise 10mm alu i en søm... :thumbright:
cd-r
Lite mer laddtryck

Inlägg av cd-r »

SWR skrev:
TTR Jompa skrev:Ja det var det ..MEN det hade varit bra med ett snabbfaktablad på några sidor där det viktigate står eller något och inte 400sidor ;)
/Jompa
Miller Welding har en gratis nedlastbar TIG-bok (PDF-filer) på såder 30-40 sider som dekker endel.. elektrode-typer,frekvenser,SquareWave,gassfløde pre- og post-weld,etc...

Jeg bruker et CEA 200 Matrix AC/DC apparat... Stor italiensk produsent. Var skeptisk,men det er MEGET god justerbarhet,lett å programmere og enorm kapasitet til å være bare 200 amp. Kan butt-sveise 10mm alu i en søm... :thumbright:
http://www.millerwelds.com/education/TIGhandbook/
Användarvisningsbild
m6
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av m6 »

det finns en film med Ron covell på piratebay
här är en snut från Tig Welding Basics
http://www.metacafe.com/watch/795776/ti ... ng_basics/

http://thepiratebay.org/search/ron%20covell/0/99/0
men på engelska :thumbright:

det finns säkert något mer inlägg om den här på svävarturbo om man söker