gto 65

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
GTO-65
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 45
Blev medlem: ons apr 14, 2004 5:41 pm
Ort: sävar

gto 65

Inlägg av GTO-65 »

såg att några hade frågor om bilen ..

det är en 455 borrad till 462 4bultat .+stiftat howards alustakar mega 292hyd kam, 455 ho toppar, msd 6a, 400låda race preppad, omvända växelägen . 8/34 bakaxel, strange axlar, spole, stegar, stora hjulhus.......


jag lägger till nå bilder (jensa) men de är inte nyast, annan lack baktill och mer puts under huven nu.
Bild


de små däcken minst 10cm större skulle rymmas och mycke högre :thumbright:
Bild

pann rummet där 455 bor
Bild
kojja me fläkt
limpan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: lör maj 10, 2008 7:52 pm

Inlägg av limpan »

är det en gatbil? om det är det hur går de att köra med alustakar?
Användarvisningsbild
GTO-65
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 45
Blev medlem: ons apr 14, 2004 5:41 pm
Ort: sävar

Inlägg av GTO-65 »

det är en gatbil det går bara bra med alu stakar
kojja me fläkt
limpan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: lör maj 10, 2008 7:52 pm

Inlägg av limpan »

ok har läst lite om det och va ja har förstått så håller det inte så länge men ja litar på dig eftersom du har erfarenhet av det..
Användarvisningsbild
zeke varg
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 263
Blev medlem: tis dec 16, 2003 10:32 pm
Ort: Sävar

Inlägg av zeke varg »

Kul med en tråd om de mer udda fåglarna i Sävar! (Utan turbo :D )
Den är klart brutal
Användarvisningsbild
Thunderbolt
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
Ort: Klippan

Inlägg av Thunderbolt »

GTO-65 skrev:det är en 455 borrad till 462 4bultat .+stiftat howards alustakar mega 292hyd kam, 455 ho toppar, msd 6a, 400låda race preppad, omvända växelägen . 8/34 bakaxel, strange axlar, spole, stegar, stora hjulhus.......
Rundportstoppar, riktigt trevligt. Sedan måste jag bara fråga, är inte alla Pontiacblock stiftade? :roll:
Har du några framtida planer för bilen eller är den redan perfekt? :thumbright:
Pontiac Firebird Trans Am -74
Pontiac GTO -05
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vi har tunat lite förgasare (4150 830ad) och sen blir det kanse lite portning i insuget och fix med fördelaren mm.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90

men i framtiden så skulle det ju sitta fint med nån typ av andningshjälp :twisted: ? kompan skulle tydligen va rätt låg.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

limpan skrev:ok har läst lite om det och va ja har förstått så håller det inte så länge men ja litar på dig eftersom du har erfarenhet av det..
håller man ned varvet så är det inga problem, det är när de börjar fläxa som förslitningarna kommer.
Användarvisningsbild
GTO-65
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 45
Blev medlem: ons apr 14, 2004 5:41 pm
Ort: sävar

Inlägg av GTO-65 »

lagerbanorna är stiftade spesial lager en värktygs makare har gjort ett värktyg som man borrar lagren igenom .sen så ska man ju föröka få den å gå bättre det är ju alltid roligt :D :D
kojja me fläkt
kåftan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: tor feb 15, 2007 10:27 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av kåftan »

är det bakvagn med stegar? får man ha det på besiktningen?
Användarvisningsbild
GTO-65
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 45
Blev medlem: ons apr 14, 2004 5:41 pm
Ort: sävar

Inlägg av GTO-65 »

det gick till slut :D :D :D
kojja me fläkt
Användarvisningsbild
GTO-65
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 45
Blev medlem: ons apr 14, 2004 5:41 pm
Ort: sävar

Inlägg av GTO-65 »

men det med stegar tror jag var tur . glömde skriva att jag tänker köpa större hjul bakhögre o bredare.och nya coiloverfjädrar så den blir mjukare...
kojja me fläkt
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

limpan skrev:är det en gatbil? om det är det hur går de att köra med alustakar?
Läste det här på Nitroz angående Alustakar på gatan

På gatan=forever:

"In a street application, using the aluminum rod is a no brainer," BME President, Bill Miller recently said in an interview with an automotive magazine. "I don't know exactly how the myth that aluminum rods can't be used on the street got started, but I'll guess that early manufacturers of aluminum rods, back in the 60s and early-70s, weren't making them using the forging process we're using. With the material we've got and they way we manufacture the connecting rods, they'll live a couple hundred thousand miles on the street because a street application is, for the most part, low load. You gotta understand, our basic Aluminum Rod is made for 10,000 rpm and 800-hp. The design criteria for the connecting rod is way overkill for what it's gonna see on the street. We been running aluminum rods on the street for 20 years."

Annars, kolla med BME:
http://www.bmeltd.com/rods.htm

Det verkar ju stämma rätt bra att man kan åka alustakar på gatan
Farbror Bill Miller bör ju veta :)
Bild
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

den bilen är vad jag kallar pärla! :thumbright: verkar vass med 8)
team weber power
Användarvisningsbild
GTO-65
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 45
Blev medlem: ons apr 14, 2004 5:41 pm
Ort: sävar

Inlägg av GTO-65 »

det var ju bra mats då har man några år till att köra inan man får riva motorn :lol: :lol:
kojja me fläkt
Skriv svar