Jens Gustavsson skrev:härliga bilder, kul att du tar dig tid att lägga upp lite bilder och så
mycket cool turboanlägning, snyggt broms rum också vart är det? har du lite snabb info runt bromsningen också?
tackar tackar.
Bromsrummet har jag och Henrik joxat ihop nu i våras och den finns att tillgå här på åkern utanför Åhus. Har inte hunnit att köra så mycket i den än, endast två motorer har plågats hittills, en sur o snäll övnings 454 Big Block båt motor, sen min egen 301a som var betydligt intressantare.
Började köra motorn som sugmotor för att se så alla delarna i motorn ville samma sak o var överens och hur mycket pulver så klart. Vesa tryckte på datan, jag drog i trotteln , henrik yrade omkring och 301an ylade som fan. Efter 5 pull länade den 608 hk vid 8300rpm vrid 530nm 6700rpm.
mkt nöjda, Turbo på det! sa vi till varandra..
![Bild](http://i409.photobucket.com/albums/pp176/fnatto/IMG_0015.jpg)
Som sugis!
![Bild](http://i409.photobucket.com/albums/pp176/fnatto/DynoBilder301034.jpg)
Sen kom henrik till nytta, han är rörmokare! turbon skruvades dit!
![Bild](http://i409.photobucket.com/albums/pp176/fnatto/DynoBilder301056.jpg)
Så här blev det efter ett antal pull. Bänken bottnad! 1000 amerikanska fötter eller 1360nm 7800rpm, max för lastcellen. 1478hk även där 7800rpm vid 1.7 bar eller 26psi ladd.
Planerat var att den skulle dra längre på varven, men avgasmottryck gör att effekten planar ut tidigt. redan vid 15 psi har jag 20psi i mottryck, är kanske inte så extremt men har hög och lång kam så blir extra känsligt. På nu sitter ett 1.0 avgashus 105mm ut, skulle räcka trodde man...
Har varit i kontakt med nordamerika o större avgashus med större turbin ska skaffas rätt så snart, blir nog 1.50 hus och 110 ut, stort ska de va!
2000lbs lastcell finns till 901an så en sån får komma samtidigt. Spridarna har en del kvar att ge å lite mer tändning så får vi se!
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478