SävarSven

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
SävarSven
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 03, 2008 6:05 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

SävarSven

Inlägg av SävarSven »

Efter påhoppningar av min son Roger (nvix) så tyckte jag det var dax med att fixa en användare här på sävarturbo för att se vad som egentligen händer i garagen! 8).



Det var allt från mig
// mvh SävarSven
Sven Berglund
Förådsvägen 10
91831 sävar
besök även hemsidan; www.Lube-tools.se
Vi sysslar med; oljor , fett etc.
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

välkommen :P
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

välkommen hit!

va kul nu har vi en ricktig olje expert här på forumet också :thumbright:

kul att se far och son jobbar på 142an :thumbright:


jag kommer och hälsar på angående olja till min nya B20 framöver och för att se hur det går med B20 turbo motorn eran.
Användarvisningsbild
SävarSven
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 03, 2008 6:05 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SävarSven »

Blom142 skrev:välkommen :P
tackartackar :)
Sven Berglund
Förådsvägen 10
91831 sävar
besök även hemsidan; www.Lube-tools.se
Vi sysslar med; oljor , fett etc.
Användarvisningsbild
SävarSven
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 03, 2008 6:05 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SävarSven »

Jens Gustavsson skrev:välkommen hit!

va kul nu har vi en ricktig olje expert här på forumet också :thumbright:

kul att se far och son jobbar på 142an :thumbright:


jag kommer och hälsar på angående olja till min nya B20 framöver och för att se hur det går med B20 turbo motorn eran.
Tackar !

Hoppas man kan vara till någon nytta! :)

Det är bara att dyka förbi!, hah jadu det går väl inte direkt framåt men det går men det går inte bakåt häller..ha med andra det står rätt stilla .. :hihi:

Angående turbon min son köpte så tyckte jag den verkar onödigt jävla stor! han köpte en turbo som hette KKK K27, har han verkligen cylinder volym för att kunna ens få igång den där turbon? :shock:
är det 7000 varv innan turbon ens börjar fungera? :? ,är väldigt skeptisk till hans val av turbo
Sven Berglund
Förådsvägen 10
91831 sävar
besök även hemsidan; www.Lube-tools.se
Vi sysslar med; oljor , fett etc.
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

kkk27 passar lagomt till max ca 400hk skulle jag tro
men då börjar den storkna..

på min b20 men en sådan började motorn vakna vid ca 5000rpm
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

den blir inte för stor men det blir inget jätte vridmoment under 4000rpm men sen så pumpar den på fint till ventilsläpp :)

dubbla fjädrar rekomenderas så den kan varva mot en 7500-8000rpm på växlarna (jag kan fixa om ni inte har?)
Användarvisningsbild
SävarSven
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 03, 2008 6:05 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SävarSven »

Jens Gustavsson skrev:den blir inte för stor men det blir inget jätte vridmoment under 4000rpm men sen så pumpar den på fint till ventilsläpp :)

dubbla fjädrar rekomenderas så den kan varva mot en 7500-8000rpm på växlarna (jag kan fixa om ni inte har?)
aha då får han köra på den turbon men jag var skeptisk :hihi:

jatack,det vore snällt om du fixa det åt oss.
vad ska du ha för det då?
Pengar tills det blir nog ?:wink:

mvh SävarSven
Sven Berglund
Förådsvägen 10
91831 sävar
besök även hemsidan; www.Lube-tools.se
Vi sysslar med; oljor , fett etc.
Skriv svar