T-27 skrev:Vad för borr kontra slag är det i 301an ?
Gillar S10 som racebil
Borr är 4.06" 103mm, slag 2.91" 74mm, allt för att få ner volymen,ska då jag väga ca:1120kg i competition BT/A, borret var de minsta jag kunde åka med med sb2.2 topparna, veven är en distrokad 3.0".m
Kul att ni gillar bilen!!
Martin
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Martin Lundkvist skrev: 4.95 229km/h och tack för det, jag lovar att jag ska köra så fort jag kan..
O i den repan körde du minst 250meter martin
Jepp provade en ny kombination, superstage o DR.. Kändes inte så farligt, tror jag, minns knappt, hade mest bry att få i växlarna i tid, gick på stoppen två gånger
Tel 0703803478
Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
boosted_142 skrev:Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Tack för omtanken men jag kan ej dra rören på annat sätt, mycket rör i chassit som hindrar, i vilket fall så är inte det problemet.. än.. ja mäter mottrycket precis innan turbon och då har väl inte böjarna innan nån betydelse, om jag tänker rätt.
Volvo, motor är sålt, tvungen för att kunna gå vidare..
Tel 0703803478