kolla bara så du inte har olja/vatten med i luften.
/andre'
Ny racetopp på gång/Riktiga racetoppen flödad sid7
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ja det är ju det,
lite vatten är det ju alltid i ledningarna.
Får se om jag finner vattenavskiljaren så kan jag ju hänga på den.
Annars kanske man orkar blåsa med lungorna med hehe..
Beror på hur uppspelt man är då om det blir vatten med eller inte hehe
lite vatten är det ju alltid i ledningarna.
Får se om jag finner vattenavskiljaren så kan jag ju hänga på den.
Annars kanske man orkar blåsa med lungorna med hehe..
Beror på hur uppspelt man är då om det blir vatten med eller inte hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Jepp, kondens finns alltid i slangarna. Man kan ju hoppas på att du inte är så uppspelt när du plastar kanalerTommy Luhr skrev:ja det är ju det,
lite vatten är det ju alltid i ledningarna.
Får se om jag finner vattenavskiljaren så kan jag ju hänga på den.
Annars kanske man orkar blåsa med lungorna med hehe..
Beror på hur uppspelt man är då om det blir vatten med eller inte hehe

Var i kanalen skall du platsa? Långradien bakom styrningen?
/Andre'
power
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nej jag skall plasta tillbaka lite material under sätet.
Jag portade kanalerna innan vi körde i nya sätestingar.
Det kanske är lite bakvänt men det blev lite väl stygga kanter som vi inte ville köra bort med radiestålet för då skulle inte fullt säte bli plus att minsta arean blir fel.
Alltså skall jag lägga i lite i grytan.
Men jag ville porta innan jag monterade dyra säten.
Det är ju inte lätt att veta om man portar hål på avgas eller inte.
Då hade det ju bara varit och slängt toppen.
Inge kul att ha kostat på nya säten innan då.
Hoppas ni hänger med i mitt resonemang.
Hade det varit mildare portning hade jag inte varit så feg hehe
Jag portade kanalerna innan vi körde i nya sätestingar.
Det kanske är lite bakvänt men det blev lite väl stygga kanter som vi inte ville köra bort med radiestålet för då skulle inte fullt säte bli plus att minsta arean blir fel.
Alltså skall jag lägga i lite i grytan.
Men jag ville porta innan jag monterade dyra säten.
Det är ju inte lätt att veta om man portar hål på avgas eller inte.
Då hade det ju bara varit och slängt toppen.
Inge kul att ha kostat på nya säten innan då.
Hoppas ni hänger med i mitt resonemang.
Hade det varit mildare portning hade jag inte varit så feg hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ja men det är ju nog grovt för att man skall få spacklet att fästa.
Man kan aldrig få spackel in i sliprevorna ordentligt på 80 papper ens.
Med vanligt spackel som man har till billacker så är absolut det grövsta 120papper.
Annars får man inte ner spacklet i revorna och det kommer sjunka efterhand.
det är ju ingen direkt likhet men det är inte alltid bättre med grövre
Man kan aldrig få spackel in i sliprevorna ordentligt på 80 papper ens.
Med vanligt spackel som man har till billacker så är absolut det grövsta 120papper.
Annars får man inte ner spacklet i revorna och det kommer sjunka efterhand.
det är ju ingen direkt likhet men det är inte alltid bättre med grövre
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Häftigt Lock du portat till 240 an i sista Bilsport Tommy!Tommy Luhr skrev:ja men det är ju nog grovt för att man skall få spacklet att fästa.
Man kan aldrig få spackel in i sliprevorna ordentligt på 80 papper ens.
Med vanligt spackel som man har till billacker så är absolut det grövsta 120papper.
Annars får man inte ner spacklet i revorna och det kommer sjunka efterhand.
det är ju ingen direkt likhet men det är inte alltid bättre med grövre
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Ja det blev tydligen mycket lyckad kombination.
Gjorde allt på den toppen och det blev en riktigt fin topp.
Han bromsade 660hjul hk på 2,2bars ladd med en hx55.
Det kom aldrig med i bilsport såg jag.
Han hann väll inte med att få siffrorna i tryck..
Gjorde allt på den toppen och det blev en riktigt fin topp.
Han bromsade 660hjul hk på 2,2bars ladd med en hx55.
Det kom aldrig med i bilsport såg jag.
Han hann väll inte med att få siffrorna i tryck..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169