
Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Har inte hänt så värst mycke nu på ett litet tag. Men de kommer ett par bilder på vad som hänt + även lite grejor jag gar köpt.

Jag har gjort ett rör till luftintag, de gjorde verkligen att de blev trångt, men de är iaf lätt o plocka bort. Är inte kapat i rätt längt då inte fronten är på.

Sen började jag bygga dit bromsskärms fästet.


Det kommer även vara fästen till tanken.

Här kommer tanken hamna är tanken
Sen ett par grejor jag handlat på mig.

Crank trigger

Soppa system

Och en 1350 Mark Williams yoke till lådan.

Jag har gjort ett rör till luftintag, de gjorde verkligen att de blev trångt, men de är iaf lätt o plocka bort. Är inte kapat i rätt längt då inte fronten är på.

Sen började jag bygga dit bromsskärms fästet.


Det kommer även vara fästen till tanken.

Här kommer tanken hamna är tanken

Sen ett par grejor jag handlat på mig.

Crank trigger

Soppa system

Och en 1350 Mark Williams yoke till lådan.
Senast redigerad av Klabbe Persson den tis okt 07, 2008 8:30 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Jag har grejat lite med en del små grejor nu ett tag, inte mycket som syns.
Men jag skulle vilja ha lite av era åsikter ang min wastegate placering.
Alternativ 1


Detta alternativet är lättast att utföra, och fungerar förmodligen bra?
Alternativ 2

Lite knepigare att få till, men känns som ett lite bättre alternativ än det förra.
Alternativ 3


Alltså en kompination av båda bilderna, där man tar avgaser från "båda" rören in i kollektorn.
Detta tycker jag känns mest rätt, men behövs det? Då det både blir lite knepigare detta o få till + att jag tror de kommer se en aning klumpigt ut.
Kom gärna med era ideer o åsikter
Men jag skulle vilja ha lite av era åsikter ang min wastegate placering.
Alternativ 1


Detta alternativet är lättast att utföra, och fungerar förmodligen bra?
Alternativ 2

Lite knepigare att få till, men känns som ett lite bättre alternativ än det förra.
Alternativ 3


Alltså en kompination av båda bilderna, där man tar avgaser från "båda" rören in i kollektorn.
Detta tycker jag känns mest rätt, men behövs det? Då det både blir lite knepigare detta o få till + att jag tror de kommer se en aning klumpigt ut.
Kom gärna med era ideer o åsikter
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2796
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Om du vågar lyssna på en "Lekman" i ämnet.
När jag själv bygger, brukar jag försöka att bygga efter bästa möjliga kompromiss, även om det många gånger leder till kanske onödigt krångliga konstruktioner.
Men då vet man iallafall att man gjort det bästa av situationen.
(Ja, ibland finns det gränser och då fuskar man lite)
Jag skulle bygga enligt bild 3&4 "kollektor varianten"
Dessutom baserat på hur resten av rördragningarna ser ut tror jag att det kommer att se både genomtänkt och smutt ut
Dessutom borde man kunna få bra vinklar på båda rören för bästa flöde.
Edit:
Inlägg förtydligat, svamlade lite om alt 4? innan
Skyller på lågt blodsocker.....
När jag själv bygger, brukar jag försöka att bygga efter bästa möjliga kompromiss, även om det många gånger leder till kanske onödigt krångliga konstruktioner.
Men då vet man iallafall att man gjort det bästa av situationen.
(Ja, ibland finns det gränser och då fuskar man lite)
Jag skulle bygga enligt bild 3&4 "kollektor varianten"
Dessutom baserat på hur resten av rördragningarna ser ut tror jag att det kommer att se både genomtänkt och smutt ut

Dessutom borde man kunna få bra vinklar på båda rören för bästa flöde.
Edit:
Inlägg förtydligat, svamlade lite om alt 4? innan

Skyller på lågt blodsocker.....
Senast redigerad av Daniel-635 den fre okt 24, 2008 11:56 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
altenativ 1 där du tar lika från båda sidorna är bäst men du måste luta makaronen lite mot turbon så det blir mindre vinkel för luften att ta när den svänger ut mot wg.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag tror även som Jens att försöka få med bägge lika mycket/Lite. Men som sagt möta upp flödet mer. Kanske göra någon variant av vad jag gjorde med 2 böjar som går ihop tillsammans.
Men som passar till din installation.
Kanske en en bredare kona ner mot grenrör som övergår till böjen om du ska använda en böj.?
Låt det se en aningens klumpigt ut om det funkar. Det enda som ser lite klumpigt ut i ditt motorum är dina händer
Lycka till Klabbe.
Men som passar till din installation.
Kanske en en bredare kona ner mot grenrör som övergår till böjen om du ska använda en böj.?
Låt det se en aningens klumpigt ut om det funkar. Det enda som ser lite klumpigt ut i ditt motorum är dina händer

Lycka till Klabbe.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- black_sirpa
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
- Ort: junosuando