Jepp åker utan kylare, har en lite tank till vattnet, sitter bakom höger framhjulet på torpeden, mer lätt meckatPro-Mille skrev:Tjena Martin!
Mycket fränt bygge
Du kör med vatten i blocket, kör du utan kylare?
Bra med magnettändning, hel rätt tycker jag, drar ingen ström...
Dom flesta kör ju med sånt i Usa, såg det på StreetFinals.
TurboMotherTrucker S-10a (6.08s-403km/h med Camaron)
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Borr är 4.06" 103mm, slag 2.91" 74mm, allt för att få ner volymen,ska då jag väga ca:1120kg i competition BT/A, borret var de minsta jag kunde åka med med sb2.2 topparna, veven är en distrokad 3.0".mT-27 skrev:Vad för borr kontra slag är det i 301an ?
Gillar S10 som racebil
Kul att ni gillar bilen!!
Martin
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
-
Stefan Nordström
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 12
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 2:46 pm
- Ort: Flen
-
Kristoffer Helle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
-
Stefan Nordström
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 12
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 2:46 pm
- Ort: Flen
-
Kristoffer Helle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Jepp provade en ny kombination, superstage o DR.. Kändes inte så farligt, tror jag, minns knappt, hade mest bry att få i växlarna i tid, gick på stoppen två gångerklabbe.p skrev:O i den repan körde du minst 250meter martinMartin Lundkvist skrev: 4.95 229km/h och tack för det, jag lovar att jag ska köra så fort jag kan..
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
-
Jimmy Nilsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
mvh// Jimmy
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Tack för omtanken men jag kan ej dra rören på annat sätt, mycket rör i chassit som hindrar, i vilket fall så är inte det problemet.. än.. ja mäter mottrycket precis innan turbon och då har väl inte böjarna innan nån betydelse, om jag tänker rätt.boosted_142 skrev:Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Volvo, motor är sålt, tvungen för att kunna gå vidare..
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
