Hur går det med mappningen? Kopplat lambda-signalen till styrboxen ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev:Hur går det med mappningen? Kopplat lambda-signalen till styrboxen ?
det gick inte att kopla in den... ska fortsätta mappa imorgon, har kört en massa skrot till skroten , så nu kan man mecka å röra sig utan att riskera liv å lem
när räknas en spridare som högohm?...
har snott till mig en förkopplingsdosa från en cherry turbo... där är ett motstånd på 6,5 ohm... sen lägger man väll bara på ohmen som spridarna är på och får fram den slutliga ohmen? ... eller hur fungerar ohms lag?
vad lärde vi oss av dom senaste meningarna??.... jo! att jag är en jäkel på att upprepa ordet ohm
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
nu jäklar börja den lilla saken ryta riktigt hårt... kunde inte mappa längre än till 1,6kg... vågar inte mer,,saken var på väg av vägen flera gånger när jag körde å justera igår... antingen så e skiten ramsne eller så behöver den verkligen en uppstagad framvagn
grejen är ju den att jag måste hålla över 200km/h för att jag ska ha fäste.... hmm ska låna riktiga slicks till i helgen och fortsätta...
skulle tippa på 380-400hk i dagsläget
men det ska bli mer... film kommer till helgen när jag har tid
PSIMotor.
Det är aldrig fel att åka och göra en riktig hjulinställning heller..
Men det är klart, byt bussning och se till att allt är fräscht innan du gör nåt sånt.
Kul att det rör på sig!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev:Det är aldrig fel att åka och göra en riktig hjulinställning heller..
Men det är klart, byt bussning och se till att allt är fräscht innan du gör nåt sånt.
Kul att det rör på sig!
det lär få bli ut till håkantorps mekaniska å svarva egna bussningar ...boxa in bärarmarna å göra en riktig hjulinställning
tack ska du ha
Patrick...
fiat bromsarna tycker inte ens om vardags körning med agda 76 bakom ratten... oken hade trillat av om jag ens hade försökt ha ha den att sitta å knappa på den här satans dosan samtidigt som man kör är ju helt omöjligt
ska låna riktiga mh slicka av kadett grönberg till helgen...
PSIMotor.
Kadett4wd skrev:hehe.. kanske dags för en uppgradering?
när jag tänker efter så fick mina 330x32 skivor med 4 kolvsok bekänna färg då jag mappade min.
då förstår du att mina biltema delux inte vill vara med i gamet
vill inte uppgradera heller, för det finns ju inget värre än att skruva med bromsar?... det är sånt jag gör när jag tappat beläggen eller oken ... möjligtvis rost är tråkigare...
nu när jag tänker efter... så va fan skruvar med fiat då för?? pissiga bromsar och massor med rost ,,,, hmmmm ..något jag får ta upp på min terapi tid hos psykiatrikern nästa gång ...
PSIMotor.
kompisen max ville ha en åktur då han alltid tjatar om hur jäkla fläskiga sina ford cosworths är....
han lär ju aldrig göra om det
efersom jag hade fullt upp med att hålla fanskapet på vägen ritandes på varvskyddet 8000RPM i fyran å en sisådär 200 knutar... så såg jag inte att jag "råkade" rita om en polisbil med halvmeter långa lågor ur avgassystemet och wastegate röret som mynar ut vid framhjulet ... man var väll sådär nöjd vid tillfället
PSIMotor.
Mattias J skrev:kompisen max ville ha en åktur då han alltid tjatar om hur jäkla fläskiga sina ford cosworths är....
efersom jag hade fullt upp med att hålla fanskapet på vägen ritandes på varvskyddet 8000RPM i fyran å en sisådär 200 knutar... så såg jag inte att jag "råkade" rita om en polisbil med halvmeter långa lågor ur avgassystemet och wastegate röret som mynar ut vid framhjulet ... man var väll sådär nöjd vid tillfället
Hahaha! Fyfan man kan ju föreställa sig hur blåbären sitter i polisbilen och lökar, sen helt plötsligt middleofnowhere så blåser det förbi en FIAT UNO i 200 knyck ...fick du behålla sladdlappen eller blev det hålslag direkt?
Mattias J skrev:kompisen max ville ha en åktur då han alltid tjatar om hur jäkla fläskiga sina ford cosworths är....
Hahaha! Fyfan man kan ju föreställa sig hur blåbären sitter i polisbilen och lökar, sen helt plötsligt middleofnowhere så blåser det förbi en FIAT UNO i 200 knyck ...fick du behålla sladdlappen eller blev det hålslag direkt?
dom kunde tyvärr inte ta mitt kort........ då jag aldrig stannade
PSIMotor.