nikkos 244, svårjusterade förgasare...
är ventilen större "passar" den inte till sätet och rider därför där den gör nu, du kan absolut inte köra med det utan att modda toppen, Har du en slipad orginalventil till toppen? prova isåfall att snurra runt den på sätet så kommer du se skillnaden. Tänkte göra en ritning men hittar inget program att rita i på den här satans apple datan 

verkar så om du är säker på att du slipat rätt vinkel på ventilen? om du tänker såhär, om du har ett säte på 45° och du hade en ventil på 46° så är ventilen brantare och skulle därför rida långt ner på anläggningsyttan (på ventilen). om ventilen är 44,5 (flakare vinkel) så rider den högt upp om allt står rätt till.
Verkar som om skolans ventilslip inte heller hade helt rak slipskiva
Så jag har köpt mig en egen, Van Dorn ventilslip, det är bara att ni hör av er om ni ska ha några ventiler slipade
Fick ett paket idag, extraktorgrenrör och ställbart kamdrev.
/Niklas

Fick ett paket idag, extraktorgrenrör och ställbart kamdrev.
/Niklas
Senast redigerad av NikkO den fre jun 19, 2009 12:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Har inte gjort nått på bilen på länge då det är så j**** kallt ute när man inte har plats i nått garage för bilen... Men då har jag tid för småjobb i garaget istället
Det jag har ägnat mig åt nu är en översyn av en ventilslipmaskin och så har jag portat en 530-topp åt en polare, som ska sitta på en b230f med extraktor och vx3-kam.
Här är några bilder på toppen när den är färdig, gärna synpunkter (det som är bra och dåligt) på hur jag portat!

Det jag har ägnat mig åt nu är en översyn av en ventilslipmaskin och så har jag portat en 530-topp åt en polare, som ska sitta på en b230f med extraktor och vx3-kam.
Här är några bilder på toppen när den är färdig, gärna synpunkter (det som är bra och dåligt) på hur jag portat!

/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Tack tack
Väckte bilen ur sin vinterdvala i helgen, går ju ganska slött men motorn är också orginal förutom förgasarna... Den ryter i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=ja_iMP1IKvs
Just nu funderar jag på kamaxel, och köra med std-tryckare eller fullradie osv osv...

Väckte bilen ur sin vinterdvala i helgen, går ju ganska slött men motorn är också orginal förutom förgasarna... Den ryter i alla fall

http://www.youtube.com/watch?v=ja_iMP1IKvs
Just nu funderar jag på kamaxel, och köra med std-tryckare eller fullradie osv osv...

/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
Fick iaf något gjort idag, tar sin tid då man måste vänta på att epoxyt ska härda...
Funderar på om man ska lämna den på flödestest när den är klar, skulle vara kul o se om man har misslyckats helt och hållet

Funderar på om man ska lämna den på flödestest när den är klar, skulle vara kul o se om man har misslyckats helt och hållet

/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
Har handlat bredbandslambda och kamaxel, snart är toppen färdig och då ska den bara planas och monteras ihop.
Plastat och portat lite idag, fyf*n va svårt att få epoxyt där man vill ha det, hur?

Plastat och portat lite idag, fyf*n va svårt att få epoxyt där man vill ha det, hur?

/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
Tackar
Blir antagligen att kosta på flödning av en kanal så jag vet om jag ska lägga ner allt som har med portning att göra.
Antar att man flödar med insug monterat? För det är ju så det är när man väl kör med motorn...?

Blir antagligen att kosta på flödning av en kanal så jag vet om jag ska lägga ner allt som har med portning att göra.

Antar att man flödar med insug monterat? För det är ju så det är när man väl kör med motorn...?
/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960