Setup B20 för gatan

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Venjan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jun 26, 2007 10:27 pm

Setup B20 för gatan

Inlägg av Venjan »

Hej, tänkte höra om det finns nån här (vilket jag e ganska säker på att det gör) som ha förslag på en skaplig setup till B20 för gata, ingen värstingtävlingsgrejer :wink:

Är alltså ute efter lite mer klös än vad en original B20 har att erbjuda, men ändå med skaplig driftsäkerhet.. Dom grejer jag har än så länge är Dubbla SU + Extraktorgrenrör.. Inte mycket att hänga i julgran kanske men alltid en början. Jag undrar alltså vad jag ska komplettera med i topp och kam-väg till det jag har för att få ett par hästar till.

Kanske lite luddigt skrivet, men har ni frågor om vad jag egentligen menar är det bara att skriva! Kan väll även tillägga att jag är ganska grön på detta område så jag kan väll inte så hemskt mycket , men vill hemskt gärna lära mig!

Mvh Jonas
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

en k-kam och en planad topp är ju en början iaf :thumbright:
Venjan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jun 26, 2007 10:27 pm

Inlägg av Venjan »

Blom142 skrev:en k-kam och en planad topp är ju en början iaf :thumbright:
Ja, som en början iaf :wink: Men har hört mycket om R-kamen, men det kanske inte är nått för mig just nu? Funderar även på en Steg 2 topp, men de kanske oxå blir för mycket utan vidare modifieringar?
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

en r-kam kommer inte bli bra med 2 SU... då skulle du ha några webrar istället..

men det finns många bra kammar på kgtrimning.
http://www.kgtrimning.com/

testa att söka lite här på forumet så kommer du hitta mycket roligt till B20
Venjan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jun 26, 2007 10:27 pm

Inlägg av Venjan »

Blom142 skrev:en r-kam kommer inte bli bra med 2 SU... då skulle du ha några webrar istället..

men det finns många bra kammar på kgtrimning.
http://www.kgtrimning.com/

testa att söka lite här på forumet så kommer du hitta mycket roligt till B20
Hmm okej, det e mycket att tänka på när de gäller trimning haha :wink:
Men steg 2 topp då, är de nå att satsa på med dom grejerna jag har?
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

en steg 2 är ju bättre än orginal så visst kommer det funka men varför en steg 2 när det finns steg 3, steg 4, osv :wink:
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Jag körde me originalborr, dubbla su,4-2-1 extractor, steg3 topp, d-kam, skellettsvänghjul och 2,5 tum avgas i början när jag köpte bilen och den gick riktigt bra.. bra ork och varvade 8000! Men nu har det ju spårat ur som det oftast gör ;)
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
The
Forumsberoende
Inlägg: 5094
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

gillar man spetsig karaktär är F-kam och insprut ganska trevlig kombination.
Med sprut så får man ju lite bättre botten än med gasare.

Fast bästa du kan göra för körbarheten i din motor är ju att skaffa riktiga gasare istället för SU:arna
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

The skrev:gillar man spetsig karaktär är F-kam och insprut ganska trevlig kombination.
Med sprut så får man ju lite bättre botten än med gasare.

Fast bästa du kan göra för körbarheten i din motor är ju att skaffa riktiga gasare istället för SU:arna
Beror på om man gärna vill ha gasare, annars skulle jag rekommendera megasquirt insprut å tändning det blir billigare i slutändan :thumbright: Förutsatt att man är lite händig då :doh:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Skriv svar