Woxter_740 skrev:se redigt najs ut de här

denna tråden följs

men hur lyder motor receptet da??
//Woxter
Tackar
Motorn är nått jag slängt ihop för att kunna få ut 500hk, hoppas det kommer funka.
Nåja, nog om det.
Motorn i korthet.
Block:
B230fk, original vevaxel, h-profil stakar, smidda mahle kolvar från b23et, avsvarvade för frigång mot ventilerna, uppborrade oljehål, underdelen viktad och balanserad.
Topp:
16v topp, portad av Tommy Luhr, förstärkta fjädrar (Tommy där också) original insug med original fuelrail, 1680cc bosh spridare, original bränsletrycksregulator, original 3" spjäll.
Grenrör från Tommy Luhr, Garret GT40 agg (också köpt av Tommy, VÄLDIGT mycket Tommy just nu

) extern 60mm wg, 3" rostfritt avgas utan dämpare med sidepipe, 3" tryckrör i rostfritt, tial dump, frontmonterad kina ic, sertab oljekyl i fronten, stora 960 kylet, Nira i3+, separata audi spolar, dubbla 984 pumpar med 10mm bränsleledningar, catchtank till bränlset.
Lättat svänghjul med audi rs4 tryckplatta samt en TTR förstärkt m90, samt svetsdiffad bakaxel till att börja med.
Det va i stort sett motorn.
Vad tror ni?
Fixar jag 500hk
Mvh